چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۶
کد خبر: 71519
سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با « حمایت» در این باره گفت: این زمین‌لزه در «سراوان» و منطقه «گشت» استان سیستان و بلوچستان در ساعت 15:14 دقیقه روز گذشته اتفاق افتاد.پویا حاجیان ادامه داد: 10 تیم ارزیابی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان که استان‌های معین به شمار می‌روند به منطقه اعزام شدند. 3فروند بالگرد نیز برای کمک و ارزیابی خسارت به منطقه اعزام و در حال کمک هستند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر با بیان این که این زلزله در منطقه کوهستانی با جمعیت 4هزار و 500 نفر رخ داده است خاطر نشان کرد: این حادثه طبیعی در عمق 90کیلومتری زمین بوده است.

معاون اورژانس کشور نیز درباره این زمین لرزه گفت: هنوز برآورد دقیقی از میزان مصدومان و تلفات نداریم اما با توجه به تراکم پایین جمعیت پیش‌بینی می‌کنیم تعداد تلفات و مصدومان زیاد نباشند. «محمدسرور» افزود: طبق گزارشی که از رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان دریافت کرده‌ایم سراوان آسیب جدی ندیده است زیرا حدود 150 کیلومتر از کانون زلزله فاصله دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان گفت: شهرهای سراوان و خاش که مرکز اصلی زلزله بوده‌ است، آسیی ندیده‌، اما روستای «گشت» و بیش از ۲۰ روستای بین سراوان و خاش آسیب دیده‌اند. منصور شکیباافزود: با این حال ۲۰ روستا هستند، آسیب جدی دیده‌اند و براساس اطلاعات به دست آمده تا عصر دیروز این حادثه 27 مجروح برجای گذاشته است.

ووقوع زلزله‌ استان سیستان و بلوچستان، رسانه‌های خارجی گزارش لحظه به لحظه از این حادثه گزارش کردند. محمد وزیر، خبرنگار بی.بی.سی در پاکستان گفت: این زلزله در شهرهای کراچی و کویته نیز احساس شده است. پرس.تی.وی نیز گزارش داده است: مقامات در دوبی دستور تخلیه برج‌های بلند از جمله برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان به ارتفاع 828 متر را صادر کرده‌اند.

در همین رابطه خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کرد که مردم در دهلی نو، دوبی و ابوظبی بر اثر لرزش زمین وحشتزده شده و به خیابان‌ها آمده‌اند.سرهنگ احمد نیکو فرمعاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی از آماده باش مرزبانان در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه، تمامی نیروهای مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش درآمده تا علاوه بر حفظ و حراست از مرزها در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha