چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 71563

ورزش کردن برای حفظ سلامت توصیه می‌شود، از سوی دیگر سالم و سرحال بودن برای انجام تمرین‌های ورزشی ضروری است.

ورزش‌های مناسب برای بیماری‌های مختلف
سلامت نیوز : ورزش کردن برای حفظ سلامت توصیه می‌شود، از سوی دیگر سالم و سرحال بودن برای انجام تمرین‌های ورزشی ضروری است. با این حال، اگر فردی مشکل جسمی دارد، این مشکل نباید مانع از ورزش کردن او شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خورشید ؛ ورزش کردن می‌تواند به کاهش دردها کمک کند. دیابت، کمردرد، آسم و ناراحتی‌های دیگر مشکلاتی هستند که مانع ورزش کردن نمی‌شوند، اما اجازه انجام تمام فعالیت‌های ورزشی را نمی‌دهند. با رعایت برخی نکات که در ادامه می‌آید افراد مبتلا به مشکلات جسمی می‌توانند ورزش کنند.  

 دیابت
ورزش برای فرد مبتلا به دیابت زیاد توصیه می‌شود زیرا ورزش کردن به کاهش میزان قندخون کمک می‌کند.برای بیماران دیابتی، ورزش‌های استقامتی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، راه رفتن سریع، شنا و همچنین ورزش‌های گروهی مانند فوتبال، بسکتبال و... بسیار تأکید شده‌ است.

اگر دیابت دارید، بهتر است از ورزش‌هایی مانند شیرجه و پرواز با پاراگلایدر، که شما را از دیگران دور می‌کند، اجتناب ورزید، این ورزش‌ها در شرایطی انجام می‌شوند که مانع از سنجش قندخون یا واکنش سریع در موارد افت شدید قند می‌شود.  

 آسم
انجام فعالیت‌های ورزشی برای بیماران مبتلا به آسم منعی ندارد. برخی ورزش‌ها مانند پیاده‌روی، اسکی و شنا نه‌تنها مقاومت بدن را تقویت می‌کنند بلکه تنگی‌نفس را کاهش می‌دهند.

اسب‌سواری (به علت احتمال حساسیت به موی اسب) و همچنین برخی ورزش‌های تیمی مانند راگبی، هندبال و بسکتبال برای مبتلایان به آسم ممنوع است. شیرجه زدن برای آسمی‌ها خطرناک است.

 کمردرد
بی‌شک برای افرادی که کمردرد دارند، بهترین ورزش شناست. در آب ستون فقرات نیاز به فعالیت کمتری دارد زیرا وزن بدن در آب کاهش می‌یابد.در ضمن پیاده‌روی بدون برداشتن گام‌های بزرگ و دوچرخه‌سواری به شرطی که فرد در موقعیت راحت قرار بگیرد، مناسب مبتلایان به کمردرد است.کسانی که کمردرد دارند، باید از ورزش‌هایی مانند جودو، کشتی، ورزش‌های راکتی و قایق‌سواری که به بدن و به طور ویژه به کمر آسیب می‌رساند، خودداری کنند.

 زانو درد
ممکن است فرد هیچ مشکل جسمی‌ای نداشته باشد، اما افراط در ورزش تخصصی می‌تواند منجر به مشکلات زانو شود.بیشتر پزشکان برای حفظ تناسب‌اندام کسانی که زانودرد دارند، شنا و تمرین‌هایی سبکی که تمام بدن را درگیر کند، پیشنهاد می‌دهند.  مطمئنا فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت و دویدن که منجر به آسیب و صدمه به زانو می‌شوند، به‌شدت ممنوع هستند.

 فشار خون بالا
برای پیشگیری یا کاهش فشارخون، فعالیت‌های استقامتی البته با شدت متوسط توصیه می‌شود. شنا، اسکی و قایقرانی برای افراد پرفشار مناسب است. با انجام این فعالیت‌های ورزشی، هم قلب‌تان را به بهتر کار کردن عادت می‌دهید و هم فشار خونتان را پایین می‌آورید.

تمرین‌های عضله‌سازی که انقباض‌های شدید قلب را با خود به همراه دارند، برای افرادی که فشار خون بالا دارند، ممنوع هستند. درصورتی که فشارخونتان بالاست و تمایل دارید دوچرخه‌سواری کنید، بهتر است به جای افزایش شدت، زمان تمرینتان را افزایش دهید.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha