یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7157

سیرمیزان گلوكز خون را پایین می آورد و فشار سیستولی و دیاستولی خون را كاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیر میزان گلوكز خون را پایین می آورد و فشار سیستولی و دیاستولی خون را كاهش می‌دهد. همچنین دارای اثرات ضد میكروبی، ضد سرطان، آنتی اكسیدان و تنظیم سیستم ایمنی است.

سیر جلوی تجمع پلاكتی را می‌گیرد و در بیماری‌های آتروسكلروز نقش پیشگیری كننده و احتمالا درمانی دارد.

اثرات درمانی استفاده از سیر شامل بهبود وضعیت جریان خون در بیماری‌های عروقی و درمان مقادیر بالا رفته چربی خون است كه اغلب به واسطه رژیم غذایی ایجاد شده‌اند. البته بطور سنتی از سیر برای رهایی از سرفه، سرماخوردگی و رینیت هم استفاده می‌شود.

همچنین سیر می تواند به عنوان یك عامل كمكی در درمان هیپرلیپید، پیشگیری از آتروسكلروز وابسته به افزایش سن و هیپرتانسیون خفیف مورد استفاده قرار گیرد.

سیر مورد منع مصرف شناخته شده‌ای ندارد. بعضی منابع متذكر شده‌اند كه سیر نباید پیش از جراحی مورد استفاده قرار گیرد زیرا ممكن است كه زمان خونریزی را افزایش دهد.

مصرف سیر باعث افزایش اثرات ضد انعقادی وارفارین می‌شود. از این رو بیمارانی كه از وارفارین استفاده می كنند باید به مصرف هم زمان سیر و اثرات آن توجه داشته باشند. زیرا در بیمارانی كه از سیر و وارفارین به طور هم زمان استفاده می كرده‌اند ، زمان تشكیل لخته خونی به دو برابر رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha