سلامت نیوز : رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اقدامات بهداشت محیط در منطقه زلزله زده بوشهر را تشریح کرد و گفت: 2500 مترمكعب آب توسط همكاران بهداشت محیط كلرزنی و بیش از 1000 مورد كلرسنجی انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر کاظم ندافی، جمعیت تحت پوشش خدمات بهداشت محیط در منطقه زلزله زده بوشهر را 6816 نفر در قالب 1577 خانوار اعلام کرد و گفت: از زمان وقوع زلزله تاكنون روزانه 13 نفر از كارشناسان و پرسنل بهداشت محیط خدمات لازم را به زلزله زدگان ارایه کرده اند.

وی در ادامه افزود: تاكنون 2500 مترمكعب آب توسط همكاران بهداشت محیط كلرزنی شده است و بیش از 1000 مورد كلرسنجی انجام شده است. همچنین410 نمونه آب، مورد آزمایش میكروبی قرار گرفته است.

ندافی افزود: تا امروز 65 كیلوگرم پركلرین و 54 كیلوگرم انواع سموم برای گندزدایی و سمپاشی منطقه مورد استفاده قرار گرفته است و 175 هزار مترمربع از سطوح سمپاشی و طعمه گذاری شده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه پیگیری و نظارت لازم در زمینه جمع آوری و دفع پسماندهای منطقه توسط بهداشت محیط انجام شده است، افزود: كارشناسان بهداشت محیط استانهای معین نیز برای اعزام به منطقه زلزله زده آمادگی لازم را دارند و در این رابطه تجهیزات و امكانات مورد نیاز مناطق زلزله زده در زمینه بهداشت محیط توسط دانشگاه علوم پزشكی بوشهر بطور كامل تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha