چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 71581
سلامت نیوز :دبیرعلمی نوزدهمین سمینار سالیانه فارابی از اورژانس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی به عنوان بزرگترین اورژانس فعال در کشور و منطقه نام برد و گفت: روزانه فقط 600 بیمار به اورژانس این بیمار مراجعه می کنند که تعداد زیادی از آنها نیاز به کارهای درمانی و اعمال جراحی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد ریاضی اصفهانی روز سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین سمینار سالیانه فارابی که قرار است طی روزهای 4 تا 6 اردیبهشت ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار شود، گفت: آشنایی متخصصان چشم با رویکردهای جدید درمانی، بررسی موارد نادر و پیچیده چشم پزشکی و بحث و گسترش علوم جدیدی که در عرصه چشم پزشکی مطرح می‌شوند، اهداف عمده این سمینار را تشکیل می دهند.

وی افزود: این سمینار هر ساله با استقبال خوبی مواجه می‌شود و بیش از 800 نفر در آن شرکت می‌کنند.

ریاضی در ادامه از برگزاری هشت سمپوزیوم و 10 کارگاه در خلال برگزاری سمینار خبر داد و گفت: تصویربرداری شبکیه، درمان موکلا یا لکه زرد چشم، بیماریهای قرنیه یا سگمان قدامی شامل روشهای جدید پیوند قرنیه، قوز قرنیه و کاربرد لیزر در درمان بیماریهای قرنیه، حدقه چشم، گلوکوم یا آب سیاه، عفونت و التهاب لایه‌های داخلی چشم از جمله رئوس این هشت سمپوزیوم هستند.

وی افزود: همچنین کارگاههای تخصصی آموزشی پیرامون شبکیه، قرنیه، اورژانس های چشم پزشکی، گلوکوم، انحراف شبکیه و غیره در سمینار برگزار می‌شوند.

دبیر علمی نوزدهمین سمینار سالیانه فارابی با بیان اینکه 14 امتیاز بازآموزی برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده است، گفت: مباحث تخصصی مراقبت‌های پرستاری از چشم پزشکی نیز به طور مفصل در کنگره ارائه شده و مورد بحث قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha