سلامت نیوز : محمدتقی طالبیان که در «گشت» از مناطق زلزله زده حضور دارد، در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حادثه زلزله 7.5 ریشتری دیروز سراوان فقط یک نفر کشته داشت که به علت ریزش سنگ در کوهها رخ داد، در مناطق شهری و روستایی هیچ کشته‌ای نداشت و فقط ۱۱ نفر مصدوم داشتیم.

وی ادامه داد: از این تعداد مصدوم نیز ۶ نفر به بیمارستان خاش و ۵ نفر به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند که تا صبح امروز ۴ مصدوم بیمارستان خاش و ۴ مصدوم بیمارستان سراوان نیز ترخیص شدند، یک نفر مصدوم هنوز در بیمارستان سراوان مانده است و ۲ نفر از مصدومان باقیمانده در بیمارستان خاش نیز به بیمارستان زاهدان ارجاع شدند.

رئیس اورژانس کشور گفت: به جز تخریب چند ساختمان جزئی می‌توان گفت همه بخشهای شهری و روستایی مناطق زلزله زده سالم هستند و هیچ آسیبی ندیده‌اند وحتی خانه‌های کاه گلی هم ترک نخورده و سالم هستند.

وی افزود: زندگی در مناطق زلزله زده به حالت عادی درآمده و هیچ مشکلی نه از نظر ریزش ساختمان، نه مصدوم شدن افراد و نه مسائل بهداشت محیطی وجود ندارد، برق و تلقن برخی مناطق قطع شده بود که به سرعت ادارات مربوطه مشغول رفع مشکل هستند.

طالبیان اضافه کرد: احتمالاً به علت اینکه زلزله در عمق زمین بوده خسارت و تلفات چندانی نداشته است اما ظاهراً به علت نزدیکی بیشتر کانون زلزله با پاکستان در این کشور بیش از ۳۰ نفر جان باختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha