چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 71592

سلامت نیوز : محمد تقی طالبیان در گفت و گو با فارس، افزود: خوشبختانه به علت این کانون زلزله در عمق 95 کیلومتری زمین بوده و با توجه به کپرنشینی مناطق زلزله زده تعداد مصدومان زلزله 7.5 ریشتری سیستان و بلوچستان کم بوده و آمار اورژانس نشان می‌دهد که فقط 8 مصدوم داشته است.

وی ادامه داد: هنوز 26 آمبولانس،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به تجهیزات نجات، و یک اتاق عمل سیار در منطقه زلزله زده مستقر است و اورژانسهای 115 کرمان، بم، جیرفت، بندرعباس ‌و زابل نیز برای امدادرسانی در صورت لزوم به حالت آماده باش هستند.

رئیس اورژانس کشور گفت:‌ این زلزله فقط 8 مصدوم داشت که 4 نفر آنها سرپایی درمان شدند و 4 نفر دیگر نیز به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند.

وی همچنین از آماده باش بیمارستانهای کرمان برای پذیرش مصدومان این حادثه در صورت لزوم خبر داد.

پیش از این محمد سرور، معاون اورژانس کشور به خبرنگار فارس گفته بود که با وجود قدرت این زلزله ابعاد خسارات آن پایین است و نیروهای محلی قادر به مدیریت آن هستند بنابراین نیازی به اعزام نیروهای کمکی از استانهای مجاور نیست.

زلزله‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر که کانون آن در نزدیکی شهر سراوان بود ساعت 15:13 دقیقه امروز چند شهر استان سیستان و بلوچستان از جمله خاش و روستاهای بین سراوان و خاش از جمله گشت، و کوه‌سفید را لرزاند.

این زلزله که شدیدترین زلزله ایران در نیم قرن گذشته گزارش شده است تاکنون هیچ کشته‌ای نداشته است. مسئولان استانداری سیستان و ‌بلوچستان نیز تعداد مجروحان این حادثه را 12 نفر اعلام کرده‌اند که به گفته این منبع نیز 4 نفر مجروحان به بیمارستان سراوان منتقل شده و 8 نفر دیگر سرپایی درمان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha