چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 71602
سلامت نیوز : یک فوق تخصص پیوند کلیه گفت: فشار خون هرچه پایین‌تر باشد بهتر است اما نه در آن حد که فرد را دچار علامت کند بنابراین افرادی که دارای فشارخون پایین‌تری هستند طول عمر بیشتری خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر"آزمندیان" در همایش راههای پیشگیری و درمان بیماری پرفشاری خون اظهار کرد: فشارخون بالا به دلیل شیوع بالا و عوارض زیاد یکی از معضلات بهداشتی جامعه است.

وی افزود: فشار خون بالا در طول زمان می تواند همه ارگان‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد به طوری که هیچ ارگانی از خطرات آن مصون نیست.

دکتر آزمندیان بیان کرد: فشار خون بالا یک اختلال بدون درد است یعنی در فرد هیچ گونه علامتی مشاهده نمی شود به همین دلیل آن را کُشنده مخفی می خوانند.

این فوق تخصص پیوند کلیه تاکید کرد: بی توجهی به فشار خون و از سوی دیگر وسواس و توجه زیادی به آن هر دو غیرقابل قبول است.

دکتر آزمندیان گفت: معمولاً بعد از ورزش کردن، داشتن استرس و غیره فشار خون باید دچار نوسان شود. در غیر این صورت بدن ما دارای مشکل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بهتر است از هر دست فشارخون گرفته شود و درنهایت فشار خون دستی که بالاتر باشد ملاک است.

دکتر آزمندیان تاکید کرد: علی رغم اینکه پرفشاری خون را از 9.14 می دانیم اما بهترین عدد آن 8.12 است.

این فوق تخصص پیوند کلیه افزود: فشار خون هرچه پایین تر باشد بهتر است اما نه در آن حد که فرد را دچار علامت کند بنابراین افرادی که فشارخون پایین‌تری دارند طول عمر بیشتری خواهند داشت.

دکتر آزمندیان اظهار کرد: کلیه‌ها نقش عمده را در تنظیم فشارخون به عهده دارند به طوری که اگر نمک را به خوبی دفع کنند فرد دچار پرفشاری خون نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای ارزیابی اولیه فشارخون آزمایش ادرار بسیار ساده ودر عین حال خیلی مهم است زیرا وجود خون در ادرار، عفونت، پروتئین در ادرار و رنگ آن همگی نشان دهنده پرفشاری خون هستند.

دکتر آزمندیان گفت: رژیم های غذایی حاوی نمک زیاد، استرس، موارد ژنتیکی، تاثیر برخی داروها و موارد زیاد دیگر باعث پرفشاری خون می‌شوند که بایستی با تصحیح روند زندگی از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha