سلامت نیوز : رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی از اعلام نتیجه مطالعه تحقیقاتی در خصوص درمان تومور چشمی کودکان تحت عنوان رتینوپلاسما در هفته آینده خبر داد.

دکتر محمود جباروند در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: رتینوپلاسما توموری است که باعث از بین رفتن چشم کودکان می‌شود.

وی افزود: اگر رتینوپلاسما بموقع درمان نشود، علاوه بر خطر نابینایی، متاستاز (انتشار سلولهای سرطانی در بدن) جان بیمار را تهدید می‌کند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور، سلول‌های رتینوپلاسمایی مشتق از بدن را در واحد فراهم‌آوری سلول‌های بنیادی کشت دادیم، گفت: در مطالعاتی که برای تولید داروی ضدسرطان رتینوپلاسما در حال انجام است، بر روی سلول‌هایی کار می کنیم که منشا یا ژن انسانی دارند.

وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود بتوانیم دارو را بر روی انسان نیز تکرار و آزمایش کنیم.

به گفته جباروند این دارو جلوی رشد تومور را می‌گیرد، به تسهیل روند درمان کمک کرده نیاز به جراحی را از بین می‌برد.

وی در ادامه از انجام تحقیقاتی به منظور ترمیم بافت‌های عصبی آسیب دیده به کمک سلولهای بنیادی نیز خبر داد و گفت: این پروژه اکنون در فاز حیوانی قرار دارد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی در پاسخ به این پرسش که علائم ابتلا به تومور رتینوپلاسما در کودکان چیست؟ اظهار کرد: نوزادانی که مشاهده می شود پس از تولد چشم سفید یا به اصطلاح "چشم گربه‌ای" دارند، دچار انحراف چشمی بوده و چشمشان خوب نمی‌بیند، مشکوک به تومور چشمی هستند و باید سریعا آنها را به پزشک رساند.

وی اضافه کرد: بیماری که سریع به پزشک مراجعه می‌کند، علاوه بر درمان کامل می تواند زندگی خود را بدون هیچ مشکلی ادامه بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha