سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت از آغاز فعالیت سامانه کشوری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد خبر داد و گفت: با ادامه فعالیت این سامانه تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، از اقدامات انجام شده در جهت کشوری کردن سامانه نظارت بر مراکز درمان اعتیاد خبر داد و گفت: اقدامات اجرایی این سامانه از اواخر سال گذشته آغاز شد.

آغاز عملیات ثبت نام مراکز درمان MMT در سامانه نظارت بر مراکز درمان اعتیاد

ثبت نام از بیماران در مرحله بعدی

وی افزود: این سامانه نرم افزاری کشوری است که بر فعالیت تمام مراکز درمان اعتیاد نظارت خواهد کرد. مراحل نخست این امر در حال انجام است و اکنون مراکز درمان MMT (درمان نگهدارنده با متادون) در حال ثبت نام در این سامانه هستند. پس از پایان ثبت نام این مراکز، ثبت نام از بیماران در مراکز آغاز می‌شود.

ناصحی گفت: راه‌اندازی این سامانه سبب می‌شود که نظارت بر مراکز درمان اعتیاد قوی‌تر، درمان تسهیل و تخلفات (تخلفات بیماران و تخلفات درمانگران) نیز کمتر شود؛ چرا که اکنون برخی بیماران به چند مرکز مراجعه، دارو دریافت می‌کنند و در بازار آزاد می‌فروشند؛ اما با اجرای این سامانه این تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

تعداد زیادی از کمپ‌های غیرمجاز بستری تعطیل شدند

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره مراکز غیرمجاز درمان اعتیاد، گفت: در MMT تقریبا مرکز غیرمجاز نداریم؛ چرا که این مراکز داروهایشان را از وزارت بهداشت تحویل می‌گیرند و به همین دلیل تخلفات‌شان کمتر است. مراکز غیرمجاز بیشتر در مورد کمپ‌های بستری است که در این زمینه هم اخیرا ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی را انجام داده و تعداد زیادی از این مراکز غیرمجاز در سطح کشور تعطیل شده‌اند.

رشد تعرفه‌های اعتیاد متناسب با تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 92 خواهد بود

مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت درباره تعرفه‌های درمان اعتیاد در سال 92 نیز گفت: تعرفه‌های درمان اعتیاد نیز متناسب با میزان افزایش تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 92 افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha