چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 71620
سلامت نیوز : نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای در کمیسیون عمران در هفته جاری برای بررسی طرح کاهش آلودگی هوا خبر داد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با مهر ، با اعلام این خبر اظهار داشت: این هفته  کمیته ای به منظور بررسی زوایای مختلف موضوع کاهش آلودگی هوا در کمیسیون عمران مجلس تشکیل می شود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  در این کمیته که با هدف بررسی جزئیات کاهش آلودگی هوا تشکیل خواهد شد، جمعی از نمایندگان کمیسیون های بهداشت، عمران و فراکسیون محیط زیست حضور دارند.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است در این کمیته طرح جامعی با عنوان کاهش آلودگی هوامطرح شود  که در آن تمام مسایلی که در آلودگی هوای کلانشهرها دخیل هستند، از جمله  صنایع آلاینده، سوخت و ریزگردها بررسی می شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی اظهار داشت: کلیات طرح کاهش آلودگی هوا و تشکیل کمیته مذکور در کمیسیون عمران به تصویب رسیده است و از این هفته بررسی موضوعات آغاز می شود.

لاهوتی همچنین درخصوص بررسی این موضوع در کمیسیون بهداشت نیز گفت: قرار است که موضوع ریزگردها نیز در راستای آلودگی هوا با توجه به فرا رسیدن فصل گرما  این هفته بررسی شود.

طرح دو فوریت طرح کاهش آلودگی هوای کشور در روز 29 بهمن ماه در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که با 107 رأی موافق ، 60 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع از 217 نماینده حاضر در جلسه به تصویب نرسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha