سلامت نیوز : رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه دولت اگر در معذوریت نبود؛ محیط زیست را زودتر از سازمان مدیریت منحل می کرد،گفت: تا زمانی كه محیط زیست در دستگاه حاكمیتی در اولویت برنامه ها نباشد، توجه در سطح كلان نسبت به مسائل محیط زیستی رخ نخواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمد هادی حیدرزاده در جلسه شورای مركزی كارگروه محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران كه با حضور سازمانهای مردم نهاد محیط زیست در فرهنگسرای خاقانی تشكیل شد گفت: امیدواریم توجه به سازمانهای مردم نهاد در سطح كشور علی الخصوص در حوزه محیط زیست در راس برنامه ریزیها قرار گیرد.

حیدرزاده با بیان اینكه ظهور تشكلهای مردمی در حوزه محیط زیست بعد از كنفرانس رویودوژانیرو اتفاق افتاد گفت: یكی از محورهای حضور و مشاركت مردم جلوگیری از تخریب محیط زیست بود كه حكومتها چاره‌ای جز قبول مشاركت مردم نداشته به همین دلیل در این حوزه افزایش قابل توجهی در پیدایش تشكلهای محیط زیست در بعد كمی به وجود آمد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اظهار اینكه توسعه تشكلها در همه بخشها در ایران از جمله در حوزه محیط زیست روند توسعه كمی داشته ولی به لحاظ كیفیت توسعه نداشته است گفت: از دلایل كاهش توسعه كیفی یكی توجه و ایجاد تشكلها بر اساس مد بدون توجه به ایجاد زیر ساختهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین عدم اعتقاد دولت به ایجاد تشكلهای مردمی بوده است كه این دو عامل حوزه اثر گذاری تشكلهارا كاهش داده است.

وی  ضمن تشكر از ستاد ساماندهی سازمانهای مردم نهاد شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هر چه بخواهیم موضوع سیاست را از محیط زیست جدا كنیم امكان پذیر نیست زیرا مهمترین موضوع هزاره سوم مبحث محیط زیست است و به همین دلیل  بسیاری از تشكلهای زیست محیطی در بعد بین المللی تبدیل به احزاب شده اند.

حیدرزاده با اشاره به اینكه هم اكنون وضعیت كشور در زمینه محیط زیست در شرایط مطلوبی نیست ولی با تلاشها و فعالیتهای موثر سازمانهای مردم نهاد در زوایه ای استكه توجه به مسائل محیط زیستی در اولویت قرار گرفته است گفت امیدواریم بتوانیم  با ایجاد حساسیت در سطح مدیران عدم توجه به  مسائل محیط زیستی به عنوان یك ضد ارزش تلقی شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار همچنین به نقش و اهمیت مشاركتهای مردمی در ارتقائ سطح فرهنگ زیست محیطی مردم اشاره كرد و افزود تا زمانی كه موضوع محیط زیست در دستگاه حاكمیتی در اولویت نباشد توجه در سطح كلان نسبت به مسائل محیط زیستی رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد:تا زمانی كه موضوع محیط زیست در دستگاه حاكمیتی در اولویت نباشد توجه در سطح كلان نسبت به مسائل محیط زیستی رخ نخواهد داد.

حیدرزاده بااشاره به اینكه هم اكنون اولویت، توجه و نگاه به محیط زیست در سطح كشور وجود ندارد گفت: امیدواریم در دولت آینده نگاه بهتری در حوزه فعالیت های محیط زیستی لحاظ شود.

وی اظهار كرد: وضعیت محیط زیست كشور هم اكنون در شرایط بحرانی است  و به همین دلیل باید مطالبات سازمانهای مردم نهاد از كاندید های دستگاه اجرایی علاوه بر ارائه برنامه های اقتصادی و اجتماعی ارائه مطالب محیط زیستی هم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha