سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: طر حهایی مانند ساخت جاده در جنگل ابر از طرح های زود بازدهی است که با اهداف تبلیغاتی دولت هماهنگی بسیاری دارد ولو آنکه تمام کارشناسان وصاحب نظران محیط زیست بار ها اعلام کرده باشند که این جاده زیست بوم منحصر به فرد جنگل ابر را نابود می کند و با توجه به وجود دو مسیر دیگر ضرورتی برای احداث آن وجود نداشته باشد.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با مهر افزود: در این 8 سال عملکرد رییس جمهور و دولت نهم و دهم در خصوص مسائل محیط زیست بسیار کم رنگ بوده و کارنامه آنها در بخش محیط زیست غیر موفق و حتی مردود و بسیار نگران کننده است.

به گفته وی، در حال حاضر که در سال پایانی کار دولت دهم هستیم هیچکدام از اندک وعده هایی که در راستای حفظ محیط زیست در این دولت داده شده بود از جمله طرح های کاهش آلودگی هوا، مبارزه با ریزگردها و استاندارد سازی خودرو و سوخت انجام نشده  و هرآنچه که در این زمینه قول داده شده بود خواب و خیالی بیش نبود.

پیر موذن با اشاره به اینکه دولت در سال جاری برای تمام بخش های محیط زیست اعتباری معادل 14 صدم درصد کل بودجه کشور را در نظر گرفته یاد آور شد: با این بودجه قطره چکانی محیط زیست تنها قادر به اداره کادر اداری خود است و با توجه به این اعتبار آشکار است که دولت نسبت به احیای تالابها و دریاچه ها از جله دریاچه ارومیه و هجوم ریزگرد ها به 25 استان کشور تا چه اندازه کم لطف است.

این عضو فراکسیون محیط زیست  با اشاره به گفته های اخیر رییس جمهور در دور چهارم سفرهای استانی به استان سمنان مبنی برعبور جاده از جنگل ابر و آغاز اکتشاف نفت در پارک ملی کویر اظهار داشت: دوستداران و کارشناسان محیط زیست خیالشان راحت باشد که این وعده های ضد محیط زیست دولت نیز تنها جنبه تبلیغاتی دارد و رییس جمهور در این ماههای پایانی قصد دارد با فرافکنی و ماجراجویی در میان مردم حساسیت ایجاد کرده و برای انتخابات آینده در میان افکار عمومی برای کاندیدای دولت رای بخرد.

وی افزود: البته طر حهایی مانند ساخت جاده در جنگل ابر از طرح های زود بازدهی است که با اهداف تبلیغاتی دولت هماهنگی بسیاری دارد ولو انکه تمام کارشناسان و دوستداران محیط زیست بار ها اعلام کرده باشند که این جاده زیست بوم منحصر به فرد جنگی ابر را را نابود می کند و با توجه به وجود دو مسیر دیگر ضرورتی برای احداث ان وجود نداشته باشد.

پیر موذن تصریح کرد: اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس به عنوان چشم بینای مردم و نمایندگان دوستداران محیط زیست اجازه اجرای چنین طرحهای غیر کارشناسی را نمی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha