سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: در روز ۲۷ اسفند سال ۹۱ هیئت مدیره‌های جدید سازمان نظام پزشکی در شهرهای کشور تشکیل شدند و هر یک از این هیئت مدیره‌ها به تناسب آرای مأخوذه در حوزه‌های انتخابی بین یک تا ۸ نفر را به عنوان نمایندگان خود در مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی انتخاب و معرفی کردند.

وی ادامه داد: هر هیئت مدیره به ازای تعداد آرا تا ۵۵۰ رأی یک نماینده و بعد از آن به ازای هر ۵۰۰ رأی یک نماینده دیگر می‌تواند به مجمع عمومی نظام پزشکی معرفی کند و ‌سقف آن نیز ۸ نفر است که مربوط به تهران است.

وی گفت: مجمع عمومی نظام پزشکی که تعداد اعضای آن شاید بیش از ۲۶۰ نفر بشود، ‌وظیفه دارد در اولین جلسه خود که در این دوره ۶ اردیبهشت تشکیل می‌شود‌، بعد از تعیین رئیس سنی و انتخاب هیئت رئیسه خود، رئیس کل و اعضای شورای عالی نظام پزشکی را انتخاب کند.

هاشم زهی در مورد شایعاتی مبنی بر تخلفات مسئولان نظام پزشکی در دوره اخیر گفت: چنین مسائلی به صورت شایعه و شبنامه و بدون نام و امضا به ما نیز منتقل شده است اما تاکنون چنین مواردی به صورت مستند به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی منتقل نشده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی افزود: رسیدگی به این شایعات در مرحله اول وظیفه شورای عالی نظام پزشکی است، البته هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز می‌تواند به این مسائل رسیدگی کند اما علت اینکه تاکنون به این مسائل رسیدگی نشده است این است که ممکن بود این شائبه به وجود آیند که هیئت نظارت بر انتخابات با ورود به این موضوع بی‌طرفی خود را از دست داده است.

هاشم زهی ادامه داد: اگر در آینده مواردی مبنی بر تخلفات در سازمان نظام پزشکی به صورت مستند گزارش شود، به این موارد نیز رسیدگی خواهیم کرد. زیرا کار شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با پایان انتخابات تمام نمی‌شود و این شورا حتی اختیار عزل اعضای شورای عالی نظام پزشکی را هم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha