سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران با اشاره به تشکیل کمیته نورولوژی و سلول‌های بنیادی در دو سال گذشته، گفت: از همان زمان فعالیت‌هایی در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب آغاز شد که از جمله آنها می‌توان به پروژه ام‌ اس اشاره کرد که اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند و نتایج آن اعلام خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مسعود نبوی ضمن اعلام خبر برگزاری بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از تاریخ 10 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران، به تبیین برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای این کنگره پرداخت و گفت: طرح مجموعه این مباحث ادامه اجرای برنامه‌های آموزشی است که از دو کنگره پیشین داشتیم.

وی افزود: عمدتا استقبال شرکت‌کنندگان از برنامه‌های آموزشی کنگره بسیار خوب بوده است، زیرا سعی کردیم تا به مسائل روزآمد و مبتلا به همکاران نورولوژیست در سراسر کشور توجهی ویژه مبذول شود. برای کنگره پیش‌رو نیز مباحث داغ، جدید و بروز در حیطه‌های مختلفی از جمله ام‌ اس، صرع، استروک یا سکته‌های مغزی، دمانس یا اختلال حافظه شناختی، نوروماسکولار، اختلالات حرکتی و جایگاه تغذیه در نورولوژی در نظر گرفته شده است.

این متخصص مغز و اعصاب همچنین از معرفی چهار تا شش کیس پیچیده و جالب که تشخیص‌های افتراقی دارند، خبر داد و گفت: این برنامه در روز جمعه برگزار می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه یک پانل تخصصی دیگر با موضوع "کاربرد سلول‌های بنیادی در نورولوژی" برای کنگره پیش‌رو در نظر گرفته شده‌ است، گفت: در این پانل فعالیت‌هایی که در زمینه سلول‌های بنیادی انجام شده و یا در حال انجام است، به اطلاع سایر همکاران در سراسر کشور خواهد رسید.

نبوی افزود: دو گونه فعالیت در زمینه سلول‌های بنیادی سال‌هاست در کشور تعقیب و دنبال می‌شود. یک مورد آن کار بر روی حیوانات است که موسسه رویان در این خصوص پیشگام است. دسته دوم فعالیت‌ها نیز به تحقیقات بالینی بازمی‌گردد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در همین راستا کمیته نورولوژی و سلول‌های بنیادی را از دو سال پیش راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: از همکاران نورولوژیست برای حضور در این کمیته دعوت به عمل آمد و فعالیت‌هایی در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب آغاز شد که از جمله آنها می‌توان به پروژه ام‌اس اشاره کرد که از 1.5 سال پیش شروع شده و مراحل پایانی خود را می‌گذراند که نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین پروژه‌های مختلف دیگری نظیر ALS، فلج مغزی و اختلالات نخاعی در دست انجام است. در آینده هم تحقیقات بالینی بر روی پارکینسون، آلزایمر و برخی بیماری‌های عضلانی را انجام خواهیم داد.

بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از 10 تا 13 اردیبهشت سال 92 و با حضور متخصصان نورولوژی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02166348571 و 2 تماس حاصل نموده و یا به سایت اینترنتی www.iraneurologycongress.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha