پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۳
کد خبر: 71648

جای تعجب ندارد، وقتی سلامت مردم برای مسئولان بی‌اهمیت باشد هر اتفاقی می‌افتد. مدت‌هاست که زنگ خطر رشد سرطان روده و معده در ایران به صدا درآمده است و مردم به همت این افراد فرصت‌طلب با افزایش سرطان روبه‌رو شد‌ه‌اند.

پاسکاری مسئولیت واردات گوشت‌های فاسد هندی
سلامت نیوز :در بازار مصرف ایران که چشم بادامی‌ها آن را با کالاهای مرجوعی و بی‌کیفیت خود پر کرده اند، مدتی است سر و کله هندی‌ها نیز پیدا شده و بازرگانان کشور هفتاد‌ودو ملت بنا بر درخواست طرف‌های ایرانی خود، انواع و اقسام محصولات بی‌کیفیت را وارد بازار ما می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ در حالی که هنوز جامعه درمانی کشور در شوک استفاده از داروهای تایید نشده هندی به سر می‌برد، معاون اول رییس‌جمهوری از واردات لاشه‌های خراب گوشت هندی برای تهیه سوسیس و کالباس در صنایع غذایی ایران خبر می‌دهد؛ خبری که از سوی مسئولان وزارت بهداشت هم تایید شده است.

«محمدرضا رحیمی» در یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت گفت: «آن فردی که از هندوستان لاشه‌های خراب گوشت را به کشور وارد می‌کند تا با آن سوسیس و کالباس درست کند، هیچ جایی در کشور ندارد. آن مامور گمرکی که این کالا را ترخیص کرده است هم همین طور. وزارت بهداشت بر تولید سوسیس و کالباس باید نظارت کند و با افرادی که در این حوزه خلاف می‌کنند بیرحمانه برخورد کند تا ریشه آنها را بخشکاند».

امان از این بهداشتی‌ها
با منتشر شدن حرف‌های معاون اول رییس جمهور، مسئولان وزارت بهداشت با پذیرفتن این واقعیت، مانند همیشه توپ تقصیر را به زمین سازمان دیگری انداختند و در این ماجرا دامپزشکی را مقصر اصلی اعلام کردند. معاون بهداشتی وزارت بهداشت در این باره به «حمایت» می‌گوید: درست است که لاشه‌های هندی وارد کشور شده است؛ اما این مورد ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد و مسئولیت مستقیم آن با سازمان دامپزشکی است.

«فاطمه رخشانی» با بیان این‌که این گوشت‌ها برای تولید سوسیس و کالباس وارد کشور شده‌اند، اظهار می‌کند: وظیفه وزارت بهداشت تامین سلامت مردم در جامعه، محل زندگی و محل کارشان است، خوراک مردم ارتباطی به بهداشت ندارد. درست است که سازمان دامپزشکی موظف به ورود دام‌های زنده و غیرزنده از کشورهای دیگر است و باید از ورود محصولات گوشتی آلوده به کشور جلوگیری کند اما حالا که آنها تخلف کرده‌اند، سکوت مسئولان بهداشتی وزارت بهداشت، که از سوی مردم ناظر بر تولید محصولات تمیز در کارخانه‌ها تلقی می‌شوند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

در این بین دکتر «علی‌اکبر دادمهر» مدیرکل اداره غذای سازمان غذا و دارو جواب این پرسش را داده است و می‌گوید: همه می‌دانند که مجوز واردات گوشت خام را سازمان دامپزشکی صادر می‌کند، ما بر نحوه تهیه فرآورده‌های غذایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود، نظارت می‌کنیم، اما ناظران وزارت بهداشت بر اساس گواهی بهداشتی که دامپزشکی صادر کرده است، صحت و سقم این گواهی‌ها را تایید می‌کنند و اجازه می‌دهند تا این گوشت‌ها برای تهیه فرآورده‌هایی مثل سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی هر نوع سوسیس و کالباسی که دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و در سطح بازار عرضه شود، هیچ مشکلی برای مصرف ندارد و سلامت آنها مورد تایید است. اما در این بین این مدیر بهداشتی معلوم نمی‌کند تکلیف محصولات تهیه شده از لاشه‌های فاسد هندی چه می‌شود؟

جای تعجب ندارد!
«حسینعلی شهریاری»، رییس کمیسیون بهداشت مجلس نیز در گفت‌وگو با «حمایت» درباره وجود گوشت‌های آلوده وارداتی و استفاده در تولید سوسیس و کالباس نیز می‌گوید: جای تعجب ندارد، وقتی سلامت مردم برای مسئولان بی‌اهمیت باشد هر اتفاقی می‌افتد. مدت‌هاست که زنگ خطر رشد سرطان روده و معده در ایران به صدا درآمده است و مردم به همت این افراد فرصت‌طلب با افزایش سرطان روبه‌رو شد‌ه‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha