معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی منطقه ای به منظور گسترش پتانسیل تحقیقاتی کشور در همه نقاط به طور گسترده تشکیل می شود.

مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی منطقه‌ای ایجاد می‌شود

دکتر محمد واسعی در گفتگو با مهر افزود: قصد اصلی این است که علاوه بر تقسیم بودجه بتوانیم پتانسیل تحقیقاتی مراکز را نیز تقسیم کنیم تا مراکز مختلف بتوانند، از امکانات، نیرو، فضا و حتی نمونه های جمع آوری شده تحقیقاتی یکدیگر به نفع توسعه پژوهش در کشور استفاده کنند.

وی یادآور شد: این مراکز تحقیقاتی منطقه ای در بخش های مختلف کشور کار خود را آغاز خواهند کرد و با پتانسیل سازی می توانند به استان های همجوار خود خدمات ارائه کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: هرچه مراکز تحقیقاتی که در این شبکه های منطقه ای حضور دارند به یکدیگر از نظر فرهنگی و زبانی نزدیک تر باشند، زمینه استفاده از توان یکدیگر برای آنها بهتر فراهم می شود. ضمن اینکه گسترش پتانسیل تحقیقاتی کشور مصداق عدالت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه مراکز تحقیقاتی عمدتاً به صورت کامل به وزارت بهداشت داده می شود و وزارتخانه این بودجه را بر اساس عملکرد و پتانسیل موجود به مراکز می دهد. گاهی مواقع با توجه به اینکه تعداد زیادی اعضای هیئت علمی و نیروی انسانی خلاق و کارآمد در تهران و مراکز عمده تحقیقاتی جمع شده است اما عملکرد مناسب با بودجه تخصیصی نیست و طبعاً انتظار بیشتری از آنها می رود.

واسعی گفت : در مقابل به برخی از مراکز تحقیقاتی همان پتانسیل اولیه را هم نداده ایم در حالیکه پتانسیل اولیه تنها بودجه نیست.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha