پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۱
کد خبر: 71663

چربی دور شکم با ناراحتی های جسمی مانند بیماری قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.

خوراکی ها برای چاقی شکمی
سلامت نیوز : تجمع چربی اضافه دور شکم از تجمع چربی اطراف ران و پهلو خطرناک تر است. چربی دور شکم با ناراحتی های جسمی مانند بیماری قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اضافه وزن و شیوه زندگی ناسالم در ایجاد این مشکل نقش دارد. در ادامه این مطلب به چند سوال رایج در این زمینه پاسخ داده شده است.

آیا مصرف مواد غذایی چرب مانند کره، پنیر و گوشت های چرب، علت اصلی تجمع چربی دور شکم است؟

مصرف مواد غذایی پرچرب باعث افزایش کالری اضافه می شود و این امر به افزایش اندازه چربی دور شکم منجر می شود. ژنتیک، برنامه غذایی، سن و شیوه زندگی نیز نقش مهمی دارد. بنابراین مصرف چربی های اشباع شده را کاهش دهید و از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

چه نوع چربی هایی باعث افزایش وزن می شود و چربی ها را از قسمت دیگر بدن به شکم منتقل می کند؟

چربی های ترانس میزان چربی دور شکم را افزایش می دهد و هم چنین بافت های چربی را از قسمت های دیگر بدن به شکم منتقل می کند. چربی های ترانس در مواد غذایی مانند مارگارین، شیرینی، کیک، غذاهای سرخ شدنی و... وجود دارد.

مصرف چه موادی برای کاهش چربی دور شکم مفید است؟

در کنار ورزش کردن، نوشیدن چای سبز بسیار مفید است. ماده ای به نام کاتکینز موجود در چای سبز، بدن را به سوزاندن کالری تشویق می کند، در نتیجه چربی دور شکم آب می شود.

به چه علت مصرف فست فودها به افزایش چربی دور شکم منجر می شود؟

بیشتر فست فودها سرشار از چربی و کالری است که مصرف آن باعث بالا رفتن وزن و افزایش چربی دور شکم می شود.

آیا برای کاهش دور شکم، باید برنامه غذایی سرشار از فیبر مصرف کرد؟

برای کم کردن چربی دور شکم، غلات سبوس دار را به برنامه  غذایی خود اضافه کنید.

آیا سوزاندن چربی شکم نسبت به چربی قسمت های دیگر بدن سخت تر است؟

خیر. هنگام کم کردن وزن، به احتمال زیاد از میزان چربی شکم نیز کاسته می شود.کاهش وزن با در پیش گرفتن برنامه متعادل، باعث آب شدن چربی بدن از جمله چربی دور شکم خواهد شد. بهترین راه برای کاهش چربی دور شکم، سالم خوردن و ورزش منظم است.

آیا ورزش هایی مانند دراز نشست، چربی دور شکم را کاهش می دهد؟

این نوع ورزش های شکمی، عضله شکم را قوی می کند و در سوزاندن چربی کل بدن نیز موثر است اما این گونه نیست که مشخصاً چربی اطراف شکم را بسوزاند. در واقع ورزش های شکمی، چربی دور شکم را به طور چشم گیر کاهش نمی دهد. تنها راه حل ورزش کردن و سالم خوردن است. ورزش های هوازی مانند دو، شنا، دوچرخه سواری، تنیس و... یکی از بهترین روش های کاهش چربی بدن است.

 بهترین راه حل برای کاهش چربی دور شکم چیست؟

برنامه غذایی با کالری کنترل شده سرشار از میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، لبنیات کم چرب، لوبیا، مغز، دانه، گوشت کم چرب، ماهی، تخم مرغ و طیور در کاهش یافتن چربی دور شکم موثر است. متخصصان اتخاذ این برنامه غذایی را با روزی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت ورزشی توصیه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha