هزاران پزشك و دانشمند روز دوشنبه در بزرگترین كنفرانس جهان در زمینه میكروب‌های بیماریزا در واشنگتن به بررسی مقاومت روزافزون میكروب‌ها در برابر پادزیست‌ها (آنتی‌بیوتیك‌ها) و تاثیر گرمایش زمین بر آنها خواهند پرداخت.

"جیم اسلیوا" سخنگوی انجمن میكروبیولوژی آمریكا كه سازماندهی این كنفرانس را برعهده دارد گفت، برای اولین بار در این رویداد سالانه موضوع اصلی این كنفرانس در زمینه تغییر اوضاع اقلیمی و تاثیر آن بر بیماری‌های انسان خواهد بود.

وی افزود: "ما می‌دانیم كه تغییر اوضاع اقلیمی هوا الگوی بیماری‌های عفونی را تغییر می‌دهد، اما متغیرهای بسیاری وجود دارد كه نمی‌توان آینده را پیش بینی كرد.

وی گفت، برای مثال می‌دانیم كه با افزایش میانگین دمای هوای جهان خط مالاریا در مناطق كوهستانی بالاتر خواهد آمد. این مسئله قطعی است زیرا پشه‌ها از ارتفاع مشخصی بالاتر نمی‌توانند زندگی كنند.

افراد شركت‌كننده در این كنفرانس همچنین به مشكل میكروب‌های مقاوم در برابر دارو مانند سل كه هر سال دو میلیون نفر را به كام مرگ می‌كشاند، خواهند پرداخت.

این انجمن افزود، آزمایشگاه‌های داروسازی، نتایج تحقیقات خود را در زمینه چالش‌های روزافزون از جمله مقاومت باكتری ‪ SARM‬در برابر آنتی بیوتیك‌ها - كه منبع بسیاری از عفونت‌های بیمارستانی است ارائه خواهند داد.

آنها همچنین درباره خطر شیوع احتمالی یك نوع آنفلوانزای مرغی خطرناك برای انسان كه بتواند به آسانی از انسان به انسان منتقل شود، بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

همچنین نتایج آزمایش‌های بالینی در زمینه اثربخشی داروهای ضد رتروویرال در سرطان‌ها در انسان‌های آلوده به "اچ.آی.وی"، عامل ایدز در دستور كار این كنفرانس قرار دارد.

همچنین قرار است محققان انگلیسی در این كنفرانس مقاله‌ای در زمینه تاثیر داروهای "استاتین" كه موجب كاهش كلسترول می‌شود، ارائه دهند.

این انجمن همچنین قصد دارد نتایج یك نظرسنجی را در زمینه بهداشت پیشیگری كه به عادت دست شستن آمریكایی‌ها پرداخته است منتشر كند.

حدود ‪ ۱۲‬هزار نفر از جمله محققانی از فرانسه، ژاپن و انگلیس در این كنفرانس با عنوان " كنفرانس بین علوم در زمینه عوامل ضد میكروبی و شیمی درمانی " كه فردا در شیكاگو برگزار می‌شوند، شركت خواهند كرد.

این كنفرانس تا روز سه شنبه ادامه دارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha