پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۷
سلامت نیوز :  وقفه تنفسی هنگام خواب، خطر ابتلا به پرفشاری خون، بروز سکته های قلبی و مغزی، نارسایی قلبی، بی نظمی ضربان قلب، چاقی، دیابت و افسردگی را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ رئیس بخش ریه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب گفت: وقفه تنفسی هنگام خواب اختلالی است که طی آن تنفس شخص به مدت چند ثانیه قطع می شود.دکتر سیدمحمدعلی قیومی افزود: خرخر شبانه، احساس خستگی در زمان بیدار شدن از خواب، خشکی دهان در زمان بیدار شدن از خواب، سردرد صبحگاهی، خواب آلودگی در طول روز و به خواب رفتن هنگام انجام کار یا رانندگی از علایم عمده این اختلال است.

دکتر قیومی گفت: برای تشخیص بسیاری از بیماری های اختلالات خواب از تست خواب (پلی سومنوگرافی) استفاده می شود که برای آن، شخص یک شب را در آزمایشگاه اختلالات خواب سپری می کند. وی افزود: در این تست نوار مغز، نوار چشم، نوار عضله حرکات شکم و سینه، حرکات اندام ها، جریان هوای تنفسی، فشار اکسیژن خون شریانی و نوار قلب بیمار در طول شب و هنگام خواب ثبت می  شود سپس اطلاعات ثبت شده در دستگاه به رایانه منتقل و بعد از آنالیز و تشخیص، طی گزارشی برای پی گیری های لازم به بیمار تحویل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha