رییس انجمن دیابت ایران ، روزه را برای بهبودی افرادی كه دارای چربی خون بالا هستند، بسیار مفید و موثر دانست.

دكتر"اسدالله رجب" روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا ، افزود: افرادی كه چربی خون بالا و اضافه وزن دارند، با روزه گرفتن چربی‌آنها كنترل شده و وزنشان كاهش می‌یابد.

وی با بیان اینكه این افراد باید در ماه رمضان مصرف مواد غذایی حاوی چربی گیاهی ‌و حیوانی را محدودكنند، گفت: مصرف شیرینی مانند زولبیا و بامیه، خرما، حلوا و شله زرد در افزایش چربی خون و وزن تاثیر بسزایی دارند و این افراد نباید این مواد را در ماه مبارك رمضان مصرف كنند.

رییس انجمن دیابت گفت: مصرف نان، سیب زمینی، ماكارونی و برنج كه حاوی كربوهیدرات بوده و استفاده از میوه‌ها ، بهترین مواد برای كنترل چربی خون هستند.

رییس انجمن دیابت ایران به افراد دارای چربی خون بالا توصیه كرد به جای مصرف گوشت قرمز، از گوشت سفید و سویا استفاده كنند.

"رجب" با اشاره به این كه مصرف روغن زیتون نیز به دلیل دارا بودن چربی بالا باید محدود شود، گفت: در چربی خون استاندارد ، كلسترول فرد باید زیر ‪ ۲۰۰‬میلی‌گرم و تری گلیسیرید باید زیر ‪ ۱۵۰‬میلی گرم باشد.

وی، با بیان این كه افزایش سن در بروز چربی خون بالا نقش موثری دارد، افزود: چربی خون بالا زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی را فراهم می‌كند و به راحتی می‌توان با تغذیه مناسب از آن پیشگیری كرد.

رییس انجمن دیابت خاطر نشان كرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای افرادی است كه چربی خون بالا دارند تا با روزه گرفتن كالری كمتری به بدنشان برسد و این عارضه در آن‌ها كنترل شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha