پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 71684

سلامت نیوز : محمدرضا رحیمی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح غربالگری سلامت ایرانیان در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور یافت و رسماً افتتاح این طرح را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: طرح غربالگری سلامت ایرانیان، یک طرح ملی است که به صورت رایگان توسط 100 هزار پرستار و دانشجوی پرستاری با همکاری سازمان نظام پرستاری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت اجرا می شود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: این کار قابل تقدیر و ستودنی است که طی آن سلامت 40 میلیون ایرانی به صورت رایگان پایش می شود و برای این افراد پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود که زمینه ساز اجرای برنامه پزشک خانواده برای وزارت بهداشت است.

وی گفت: مسئول اجرای این طرح در وزارت بهداشت خانم رخشانی معاون بهداشتی است که به نظر من تنها مرد عرصه سلامت است همان طور که من قبلاً خانم دستجردی را تنها مرد کابینه دولت دهم می دانستم.

رحیمی افزود: از هر 3 نفر یکی به بیماری فشار خون مبتلاست و در دنیا 2 میلیارد و 400 میلیون نفر به خاطر این بیماری خاموش به بیماریهای کلیوی، قلبی و مغزی دچار می شوند و بی صدا دارفانی را وداع می گویند.

وی ادامه داد: من به شما پرستار می گویم این کار شما برای پایش سلامت مردم یک کار خدایی و کار خدایی پایدار و جاودان می ماند.

طرح غربالگری قد، وزن و فشار خون ایرانیان بالای 30 سال قرار است از 14 اریبهشت در سراسر کشور در شهرها و روستاها با حضور 100 هزار پرستار و دانشجوی پرستاری اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha