سلامت نیوز : محمدرضا رحیمی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح غربالگری قد،وزن و فشار خون ایرانیان بالای 35 سال که قرار است از 14 اردیبهشت در سراسر کشور اجرا شود، افزود: متأسفانه حق پرستاران آنچنان که باید ادا نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی گفت: این را نمی گویم که برای من کف بزنید، این را می گویم چون حق است، زحمتی که پرستاران می کشند با آنچه دریافت می کنند، قابل مقایسه نیست، پرستاری یکی از مشاغل مشقت بار و سخت است البته کارهای سخت و مشقت باری دیگری هم هستند مثلاً  فیلمبرداری که در این مراسم فیلمبرداری می کنند برای گرفتن یک تصویر خیلی استرس می کشند و خدا می داند چه ضرری به بدن او وارد می شود.

وی ادامه داد: خود ما اگر بخواهیم از پدر و مادرمان در خانه پرستاری کنیم، می بینیم که چقدر کار سخت و مشقت باری است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مسئله دیگر فاصله غیر قابل قبول حقوق و درآمد پرستاران با پزشکان است که هیچ تناسبی بین خدمات، عملکرد و درآمد آنها وجود ندارد، یک پزشک در نهایت طی 40 دقیقه همه بیماران را ویزیت می کند اما یک پرستار باید در یک شیفت یا دو شیفت بالای سر بیماران باشد.

وی گفت: من حساب کردیم که اگر فقط 100 هزار پرستار را در کشور در نظر بگیریم و نه بیشتر این تعداد پرستار طی 20 روز معادل کل 75 میلیون ایرانی را ویزیت می کنند. چنین آماری در عرصه پزشکی در جای دیگری وجود ندارد اما در مقابل درآمدهای نجومی پزشکان، درآمد پرستاران ناچیز است.

رحیمی ادامه داد: از آقای دکتر طریقت می خواهم که برای احقاق حقوق پرستاران اقدام کند. در وزارت بهداشت، معاونت پرستاری تشکیل دهد، مسئولیت آن را هم به خود پرستاران بدهند تا حقوق عقب مانده آنها احیا شود.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: تعدادی از پرستاران هستند که هنوز خانه و مسکن ندارند، برای این گروه از پرستاران از محل مسکن مهر تا آخر این دولت مسکن تهیه می کنیم.

وی ادامه داد: کاری دیگری که پیشنهاد می کنم وزیر بهداشت پیگیری کند این است که در کنار هر یک پرستار حاذق یک نفر آموزش ببیند و این افراد آموزش دیده به خانه های مردم بروند و به مردم برای حفظ سلامتشان آموزش بدهند.

وی گفت: ما پرستاران حاذقی داریم که اگر به آنها مجوز بدهیم عمل جراحی هم می توانند انجام دهند.

وی گفت: از آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما هم می خواهم که در اجرای طرح پایش سلامت ایرانیان و هم در ارتقای سطح آگاهی مردم برای حفظ سلامتشان برای مردم تبلیغات در صدا و سیما داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha