سلامت نیوز : فاطمه رخشانی امروز در مراسم افتتاح طرح غربالگری سلامت ایرانیان در تالار همایش رازی افزود: طرح غربالگری قد، وزن و فشار خون ایرانیان با همکاری 100 هزار پرستار و دانشجوی پرستاری از 14 اردیبهشت در سراسر کشور اجرا می شود و 35 میلیون ایرانی بالای 30 سال در این طرح پایش می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در این طرح برای تمام ایرانیان که سلامت آنها پایش می شود، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می شود و علاوه بر پایش 3 عامل قد، وزن و فشار خون، 8 سوال مرتبط با سلامت از آنها پرسیده می شود که نتایج آن در 7 هزار نقطه کشور وارد شبکه ملی سلامت (شمس) می شود.

غضنفر میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این مراسم گفت: پیشگیری از بیماریها و ارتقای سلامت مردم یکی از اولویتهای جامعه پرستاری کشور است که مورد تأکید سازمان بهداشت جهانی نیز هست.

وی افزود: 33 هزار تیم سه نفره در طرح  غربالگری سلامت به پایش سلامت ایرانیان می پردازند و برای این کار پروتکل های استاندارد و یکسان تعریف و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری تأکید کرد: پرستاران برای اجرای طرحهای بیشتری که برای کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در کشور تعریف شود، آمادگی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha