رییس انجمن باروری و ناباروری با اعلام این كه در بیش از 80 درصد موارد درمان ناباروری از دارو استفاده می‌شود، گفت: ‌سالانه پنج تا 10 هزار دوره درمان ناباروری در كشور انجام می‌شود كه هر دوره 300 تا 500 هزار تومان هزینه در بردارد.

دكتر نوروزی در گفت وگو با ایسنا، روش‌های درمان ناباروری را شامل درمان ساده و دارویی، درمان تداخل دارو با روش‌های دیگر (IUI) و درمان‌های پیچیده‌تر(IVS) برشمرد و گفت:‌ در روش‌های پیچیده نیز 30 درصد هزینه درمان به تامین داروها تعلق می‌گیرد.


وی با اعلام این كه در هر دوره درمانی، روش ساده درمان ناباروری با استفاده از دارو پنج تا 20 درصد نتیجه مثبت به همراه دارد، یادآور شد: در روش‌های پیچیده درمانی، امكان موفقیت از20 تا 40 درصد برآورد می‌شود.


رییس انجمن باروری و ناباروری با تاكید بر نقش اساسی دارو در درمان ناباروری و لزوم پیگیری مستمر درمان گفت: در حال حاضر با همكاری مطلوب مسوولان كشور، داروهای مورد نیاز درمان ناباروری در دسترس بیماران قرار دارند.


نوروزی همچنین با بیان این كه آموزش مصرف داروهای درمان ناباروری بسیار پیچیده است، گفت: با این وجود، بیماران در روند درمان خود همكاری مطلوبی را با پزشكان برقرار می‌كنند.

وی به وجود 40 مركز درمان ناباروری در كشور اشاره كرد و افزود:‌ با آموزش‌هایی كه در این مراكز به زوج‌های نابارور داده می‌شود، فرهنگ استفاده از داروهای ناباروری به خوبی در بین این افراد رواج دارد.


رییس انجمن باروری و ناباروری در ادامه به ایسنا گفت: بر این اساس، سوء مصرف، مصرف خود سرانه و مصرف بی رویه داروی ناباروری در كشور وجود ندارد.

نوروزی در پایان ضمن ابراز خرسندی از تمهیدات مسوولان كشور در مورد داروهای درمان ناباروری، تداوم نظارت بر این داروها و جلوگیری از بروز نقصان در توزیع داروهای درمان ناباروری را خواستار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha