دانشمندان آمریکایی موفق به کشف یک سم ضدویروس شده‌اند که به میزان قابل‌توجهی در از بین بردن ویروس ایدز موثر است.

سلامت نیوز :به‌گفته محققان، مشکلی که از بین بردن ویروس ایدز را دشوار می‌کند، اندازه بسیار کوچک این ویروس است؛ به‌طوری که چند برابر کوچکتر از اندازه سلولهای خونی انسان است و این ویژگی به ویروس خرابکار ایدز امکان می‌دهد به‌راحتی به گلبولهای سفید حمله کند و آنها را از بین ببرد.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،این یکی از علل مهمی است که متخصصان همیشه به دنبال یافتن منابع غیرمعمول برای مبارزه با این بیماری بوده‌اند و این بار یکی از غیرمعمولترین منابعی که پزشکان از آن برای مقابله با ایدز استفاده کرده‌اند، زهر زنبور عسل است.
متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در نمونه‌های آزمایشگاهی، متوجه نقش موثر زهر زنبور عسل در از بین بردن ویروس ایدز شدند که ترکیب فعال آن، یک پپتید سمی به‌نام ملیتین است.
گفتنی است از بین بردن ویروس ایدز کار آسانی نیست؛ چرا که بسیار ریز و در حال جابه‌جایی است و نیز پوشش محافظی به دور خود دارد. با این حال کارشناسان با استفاده از روشهای پزشکی جدید تحویل دارو، می‌توانند ماده ملیتین را به‌طور مستقیم وارد ویروس ایدز کنند. ماده ملیتین با نفوذ به روزنه‌های این ویروس، موجب ازهم‌گسیختگی اجزا و جدار آن از هم می‌شود و آن را خلع سلاح می‌کند. در واقع در این مکانیسم به موجودیت اصلی فیزیکی ویروس حمله، و فرصت هرگونه مقاومت از آن گرفته می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha