نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عمل جراحی مغز نه ‌تنها بر آن دسته از مبتلایان به پارکینسون که درمان دارویی بر آنها بی‌اثر است تأثیر می‌گذارد، بلکه در بیماران جوانتر نیز پاسخ می‌دهد و روند بیماری را کند می‌کند.

سلامت نیوز :نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عمل جراحی مغز نه‌تنها بر آن دسته از مبتلایان به پارکینسون که درمان دارویی بر آنها بی‌اثر است تأثیر می‌گذارد، بلکه در بیماران جوانتر نیز پاسخ می‌دهد و روند بیماری را کند می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ،تا کنون عمل جراحی کاشتن‌ محرکهای عمقی مغز، بر آن دسته از مبتلایان به پارکینسون اجرا می‌شد که بیشتر از ۶۰ سال سن داشتند و دارو در بهبود بیماری آنها بی‌اثر بود؛ اما نتایج این مطالعه که به‌همت عصب‌شناسان آلمانی و فرانسوی انجام شده، نشان می‌دهد این عمل در بیماران جوانتر نیز موثر است.

محققان این بررسی را روی بیمارانی انجام دادند که به‌طور متوسط ۵۲ سال سن داشتند و دست‌کم ۷ سال و نیم به پارکیسنون مبتلا بودند. بیماران به‌مدت دو سال زیر نظر قرار داشتند. نیمی از آنها تنها دارو مصرف می‌کردند و نیم دیگر، علاوه بر مصرف دارو، تحت عمل جراحی کاشت محرک مغزی قرار گرفتند.

نتیجه این بود که: «کیفیت زندگی بیماران پس از کار گذاشتن محرک در مغز، در قیاس با بیمارانی که تنها دارو مصرف می‌کردند، به‌وضوح بهتر شد». تحرک این بیماران به‌میزان ۵۳ درصد و کیفیت زندگی و فعالیت روزانه آنها ۳۰ درصد بهبود یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha