پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک آزمایش کروموزومی جدید نشان داده است افرادی که بخش انتهایی مولکول های DNA آنها یا به اصطلاح تلومرهای آنها کوتاه تر است.

سلامت نیوز :پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک آزمایش کروموزومی جدید نشان داده است افرادی که بخش انتهایی مولکول های DNA آنها یا به اصطلاح تلومرهای آنها کوتاه تر است، بیشتر مستعد سرماخوردگی هستند.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت ، سرماخوردگی یک عفونت ویروسی مسری است که راه های تنفسی فوقانی را آلوده نموده و باعث تحریک و ترشح در راه های هوایی می شود.

مطالعات ابتدایی نشان می دهد که با بررسی این نقاط انتهایی کروموزومی در افراد مختلف می توان پیش بینی کرد که کدام اشخاص بیشتر مستعد ابتلا به عفونت ها از قبیل سرماخوردگی هستند.

این نقاط در انتهای کروموزوم که تلومر نامیده می شوند، نوعی خاص از توالی های DNA هستند که همانند تکه های پلاستیکی انتهای بند کفش عمل می کنند یعنی مانع از باز شدن مولکولهای DNA در رشته های کروموزومی می شوند.

در این مطالعه که با حضور ۱۵۲ داوطلب ۱۵ تا ۵۵ ساله انجام گرفت معلوم شد افرادی که تلومرهای آنها کوتاه تر است بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha