عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه وزارت بهداشت ودرمان توان حل مشکلات بیمارستان‌های دولتی را ندارد، گفت:‌ با توجه به اینکه بیمارستان‌های دولتی به‌علت مشکلات مالی در حال ورشکستگی هستند، این وزارتخانه با واگذاری مدیریت به اشخاص به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات این بیمارستان ها است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه وزارت بهداشت ودرمان توان حل مشکلات بیمارستان‌های دولتی را ندارد، گفت:‌ با توجه به اینکه بیمارستان‌های دولتی به‌علت مشکلات مالی در حال ورشکستگی هستند، این وزارتخانه با واگذاری مدیریت به اشخاص به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر مشکلات این بیمارستان ها است.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت‌ وگو با خانه ملت، با انتقاد از برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر واگذاری مدیریت بیمارستان‌ها به پزشکان و پرسنل، گفت: این وزارتخانه با واگذاری مسئولیت و مدیریت بیمارستان‌ها به این افراد در شرایط کنونی تنها به‌دنبال فرار از مشکلات این مراکز است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی،‌ با اعلام اینکه متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی توان حل مشکلات بیمارستان‌های دولتی را ندارد، افزود:‌ با توجه به اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌های دولتی به‌علت مشکلات مالی در حال ورشکستگی هستند، این وزارتخانه با واگذاری مدیریت به اشخاص به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر این مشکلات است.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های دولتی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، تصریح کرد: به طور حتم وضعیت تأسف‌بار این مراکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی را بر آن داشته که مسئولیت حمایتی خودش را به اشخاص واگذار کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه طرح‌های عجولانه مسئولان حوزه سلامت به نظام بهداشت و درمان ضربه می‌زند، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید به جای این اقدامات، به‌دنبال حل ریشه‌ای مشکلات حوزه سلامت باشد.

عزیزی‌فارسانی با اعلام اینکه هم‌اکنون مردم و بیماران با وجود دولتی بودن بیمارستان‌ها با مشکلات مالی  روبه‌رو هستند، تصریح کرد: حال در صورتی که بیمارستان‌ها به پرسنل واگذار شود، این مراکز به تدریج به سمت خصوصی شدن گام بر می‌دارند، از این‌رو با چنین اقدامی شرایط بیماران در آینده مشکل می‌شود.

وی گفت: واقعیت آن است که مشکلات کنونی بیمارستان‌ها هیچ ربطی به مدیریت این مراکز ندارد بلکه ریشه اصلی مشکلات کنونی این مراکز را باید در سوء مدیریت مسئولان بالادستی جستجو کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در آخرین مصاحبه‌اش گفته که موضوع واگذاری بیمارستان‌ها به پرسنل در کشورهای اروپایی مانند آلمان اجرایی شده است، حال این سؤال پیش می‌آید که آیا شرایط حوزه درمان کشور با شرایط حوزه درمان کشورهای اروپایی یکسان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید برای حل مشکلات بهداشت و درمان بر اساس شرایط کشور برنامه‌ریزی کند، تصریح کرد: به‌طور حتم فرار از مشکلات راه مناسبی برای این وزارتخانه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha