عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان اینکه کمیته آلودگی هوا کمیسیون عمران درصدد برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی در کشور است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که هر موضوع مربوط به کاهش آلودگی هوا در این کمیته جمع‌آوری و تبدیل به یک طرح جامع ‌شود.

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با بیان اینکه کمیته آلودگی هوا کمیسیون عمران درصدد برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی در کشور است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که هر موضوع مربوط به کاهش آلودگی هوا در این کمیته جمع‌آوری و تبدیل به یک طرح جامع ‌شود.

مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با یادآوری تشکیل کمیته‌ای برای کنترل آلودگی هوا در کمیسیون عمران مجلس، گفت: این کمیته و اعضایش وظیفه تدوین جامع‌تر طرح کنترل آلودگی هوا در کشور را دارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیته کنترل آلودگی هوا در کمیسیون عمران درصدد برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی در کشور است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که هر موضوع مربوط به کاهش آلودگی هوا در این کمیته جمع‌آوری و تبدیل به یک طرح جامع ‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران بعد از تدوین در کمیته کاهش آلودگی هوا باید با جدیت دنبال شود، گفت: تحقق این موضوع نیازمند تعامل مجلس با دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه سازمان حفاظت محیط‌زیست و دولت است.

بائوج لاهوتی ادامه داد: از طرف دیگر موضوعاتی مانند ارتقاء دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل یا کاهش ترافیک شهر تهران و توسعه فضای سبز باید برای تحقق کاهش آلودگی هوا اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی هیچ اراده‌ای برای کاهش آلودگی در کلانشهرها ندارد، افزود:‌ کاهش آلودگی هوا تنها در صورت برخورد با کارخانه‌های متخلف به‌ویژه خودروسازان محقق می شود.

وی بحران آلودگی را در کاهش سلامت مردم کشور تأثیرگذار خواند و  تصریح کرد: متأسفانه آلودگی کلانشهرها به‌ویژه در تهران، رشت، اهواز، تبریز و اصفهان موجب افزایش مرگ‌ومیر و بروز بیماران قلبی در افراد سالم شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه کمیته کاهش آلودگی هوا در کمیسیون عمران مجلس، هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد، گفت: به طور حتم اگر ضرورت داشته باشد مجلس از ابزارهای قانونی خود برای کاهش آلودگی هوا استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha