جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 71755
سلامت نیوز:‌ هر اشکالی که در دید کودک به وجود آید را می توان اختلال چشمی نامید که50% نوزادانی که سابقه خانوادگی دارند به آن مبتلا می شوند.

هرمز شمس فوق تخصص شبکیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هر اشکالی که در دید کودکان به وجود بیاید اختلالات چشمی است که ممکن است از عیوب انکساری چشم باشد.

وی در ادامه گفت: اختلالاتی مانند آب مروارید ، آب سیاه، سرطان چشم بیماریهایی هستند که بیشتر از طریق فامیلی و ارثی منتقل می شوند و 50% نوزادان که سابقه فامیلی دارند به آن مبتلا می شوند.

وی در ادامه افزود: در کودکانی که سابقه خانوادگی و فامیلی دارند باید حتماً قبل از تولد توسط سونوگرافی و همچنین در زمان تولد به وسیله پزشک مامایی که نوزاد را به دنیا آورد چک شود.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور معمول اگر چشم ها انحراف داشته باشند باید حدود 6ماهگی و بعد از آن در سه سالگی و سپس در ابتدای سنین دبستان( 7سالگی ) مورد بررسی قرار بگیرند که در صورت داشتن مشکلات چشمی این بررسی ادامه پیدا می کند در غیر این صورت سالی یکبار توسط بهداشت مدارس بررسی میشوند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت عدم پیگیری علائم اختلالات چشمی ممکن است با کاهش دید، کوچک شدن ،قرمزی و ورم ، سپید شدن مردمک چشم و مهم تر از همه درد ناک بودن آن منجر به کوری چشم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha