جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 71756
سلامت نیوز‌: پس از زمین لرزه قدرتمندی که مرکز آن در ایران بود هزاران نفر از مردم جنوب غربی پاکستان بی خانمان و به شدت نیازمند کمک هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، به گفته مقام های پاکستانی تا روز چهارشنبه دست کم 36 نفر بر اثر آوار زلزله جان باخته‌اند.

ارتش پاکستان چند صد سرباز را برای کمک به عملیات امداد به منطقه ای در استان بلوچستان پاکستان اعزام کرده است. اما در این منطقه که بر اثر زمین لرزه 7.8 ریشتری تقریباً تمام خانه‌های آن ویران شده بسیاری از سکنه از عملکرد دولت ابراز نارضایتی می‌کنند.

در حالی که این زمین لرزه در ایران فقط یک کشته و 12 زخمی داشته است مقامهای اداره مدیریت فجایع ملی پاکستان اعلام کرده‌اند 36 تن کشته و 150 تن زخمی شده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس خسارات در منطقه واشوک و شاه پاکستان بیشتر بوده و بیش از ۳ هزار خانه در این منطقه تخریب و 19 هزار نفر بیخانمان شده‌اند و این در حالی است که فقط 60 چادر از جانب مقام های دولتی برای آوارگان ارسال شده است.

بیش از 300 سرباز پاکستانی از جمله پزشکان و مهندسان در حال کمک رسانی به عملیات امداد با توزیع غذا و دارو و پتو هستند. ارتش همچنین یک بیمارستان صحرایی را نیز برای ارائه خدمات پزشکی دایر کرده است. 5 هلی کوپتر ارتش نیز در حال کمک به عملیات هستند.

البته طوفان شنی که چهارشنبه منطقه را در بر گرفت عملیات امداد را با مشکلات بیشتری روبه‌رو کرد.

مسئول هماهنگی های ایران سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری در نیویورک اعلام کرد که این سازمان آمادگی خود را برای کمک به ایران اعلام کرده اما این کشور تا کنون هیچ درخواست کمک نداشته است.

این زمین لرزه با قدرت 7.8 ریشتر در عمق 82 کیلومتری زمین در نزدیکی سراوان در ایران و حدود 50 کیلومتری مرز پاکستان رخ داد و به قدری قوی بود که در دهلی نو و کشورهای حاشیه خلیج فارس هم احساس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha