سلامت نیوز:‌ قائم مقام سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه فقط یک درصد هموطنان 35 تا 45 ساله کشورمان از لثه سالم برخوردار هستند گفت : رژیم غذایی نامطلوب، تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب از مهم ترین عوامل پوسیدگی دندان مردم کشورمان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک که شب گذشته در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد با اشاره به عدم پوش مناسب بیمه ها در حوزه خدمات دندانپزشکی گفت : عدم پوشش کامل بیمه ها کاهش میزان مراجعات مردم به دندنپزشکان را در پی داشته که در مدت زمان بیشتر ، تخریب بیشتر دندانها را در پی دارد .
 
وی با بیان اینکه فقط یک درصد هموطنان 35 تا 45 ساله کشورمان از لثه خوب برخوردار هستند ادامه داد: خدمات دانپزشکی باید با نگاه پیشگیرانه در کشور پیگیری شود.
 
قائم مقام سازمان نظام پزشکی  دلیل گرانی هزینه های دندانپزشکی را ، افزایش بالای قیمت تجهیزات دندانپزشکی  و لوازم مصرفی دانست و تصریح کرد : با رویه فعلی بیشتر دندان های مردم به دلیل عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک از بین می رود و در نتیجه بحث پیشگیری در حوزه دندانپزشکی چندان موفقیت آمیز نخواهد بود.
 
وی رژیم غذایی نامطلوب، تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب را از جمله مهم ترین عوامل پوسیدگی دندان مردم  کشورمان دانست و اظهار کرد: مراجعه کمتر مردم به دندانپزشکان به دلیل گرانی بیش از حد هزینه های بهداشت دهان و دندان باعث شده است که مردم کمتر به فکر حفط دندان های خود باشند .
 
دکتر زالی با اشاره به پیشرفتهای حوزه دندانپزشکی تاکید کرد که در عرصه ارائه خدمات نیازی به کشورهای خارجی نداریم و در این حوزه حتی شاهد حضور افراد بسیاری از کشورهای خارجی برای دریافت درمانهای دندانپزشکی در کشورمان هستیم .
 
وی در پایان با اشاره به کسترش بی رویه و بدون بنرامه دانشکده های دندانپزشکی خاطرنشان کرد : افزایش تعداد دانشکده های دندانپزشکی به 43 دانشکده تغییری در شاخصه های سلامت ایجاد نکرده و دندانپزشکان همچنان با مشکلات اشتغال مواجه هستند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha