انتظار داشتیم که کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان بازوی قدرتمند وزارت بهداشت در جریان این موضوع قرار می‌گرفت تا این اندازه سریع این کار انجام نمی‌شد. حتی روایت‌ها حاکی است که معاونت پارلمانی وزارت بهداشت نیز در جریان این موضوع نبوده است.

سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این کمیسیون از انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران اطلاعی نداشته است، گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از یکی دو سال مجددا چنین اقدامی انجام شده و یا حتی ادغامی صورت گیرد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارزیابی خود از انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان در جریان این موضوع نبوده و زمانی که طریقت منفرد وزیر بهداشت و درمان در جلسه کمیسیون حضور یافت دیگر کار انجام شده بود.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث اعتراض اعضای کمیسیون بهداشت قرار گرفت، اظهار کرد: انتظار کمیسیون این بود که در جریان این موضوع بوده و با شیوه‌ای آرام و بدون هیچگونه مساله‌ای انجام شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه کمیسیون در جریان این موضوع نبوده است، ابراز کرد: باید بررسی شود که علت ادغام چه بوده و به چه دلیل بعد از مدت کوتاهی این انتزاع صورت گرفته است. از کجا معلوم که فرد یا افراد دیگری پس از یکی دو سال مجددا این ادغام را انجام ندهند؟

فتاحی تاکید کرد که بهتر بود در این زمینه با کمیسیون بهداشت مجلس بحث و تبادل نظر و کار کارشناسی انجام می‌شد تا جای هیچگونه سوالی نباشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس این اقدام را غیرکارشناسی و توجیه نشده عنوان کرد و گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که چند دانشگاه علوم پزشکی در تهران وجود داشته باشد اما روح مساله نگران‌کننده است و بیشتر به این نقطه معطوف شده که فرد یا افرادی در این موضوع دخیل بودند و خرد جمعی در کار نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم که کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان بازوی قدرتمند وزارت بهداشت در جریان این موضوع قرار می‌گرفت تا این اندازه سریع این کار انجام نمی‌شد. حتی روایت‌ها حاکی است که معاونت پارلمانی وزارت بهداشت نیز در جریان این موضوع نبوده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در جلسه سه‌شنبه هفته گذشته مقرر شد که کمیته‌ای از کمیسیون بهداشت با مسئولان مربوطه در جلسه‌ای به بررسی این موضوع بپردازند.

فتاحی درباره اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی ایران در لایحه بودجه دارای ردیف نیست، گفت: اکنون که لایحه در مجلس در دست بررسی است به نظر می‌رسد با این شرایط باید دولت در این لایحه، ردیف جداگانه‌ای را برای این دانشگاه در نظر بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha