شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 71791
سلامت نیوز : به دلیل علاقه فراوان فرزندم به رنگ بنفش طبق خواسته او برای دیوارها و پرده اتاقش از بنفش متمایل به آبی استفاده کردم. اما متاسفانه با این که فرزندم از طراحی آن بسیار راضی و خشنود بود از خستگی چشم هایش هنگام درس خواندن و خواب آلودگی شدیدی که به سراغش می آمد شکایت می کرد، برای این که به او ثابت کنم در اشتباه است و علت این حالت از دیر خوابیدن های او ناشی می شود مدتی را برای مطالعه در اتاقش ماندم و متوجه شدم که به راستی بعد از گذشت زمانی پلک هایم سنگین می شود و تمایل شدید به استراحت و خوابیدن را با تمام وجودم احساس کردم؛ خواهشمندم مرا راهنمایی کنید تا بتوانم محیطی مناسب ایجاد کنم البته با استفاده از رنگ مورد علاقه دخترم و بدون این که خسته کننده باشد.»

ایجاد آرامش با تنوع رنگ ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ گاهی پس از طراحی و اجرای چیدمان منزل مان به این موضوع پی می بریم که دیگر آن آرامش و راحتی همیشگی را نداریم و از خود می پرسیم به چه دلیل این گونه شده است در صورتی که برای افزودن حس نشاط و شادابی بیشتر، هزینه و وقت زیادی را صرف کرده ایم.

«خانواده سبز» نوشت: کافی است تمرکز بیشتری را برای فهمیدن این مسئله به کار ببریم چیزی نمی گذرد که نکته ای را به یاد می آوریم که بی شک تا قبل از تغییر چیدمان منزل مان چنین حالتی را تجربه نکرده بودیم.

در حقیقت جواب سوال های مان پیش روی مان قرار گرفته است. تکرار بی محابا در استفاده از رنگ ها حساسیت ها و مشکلات فراوانی را به وجود می آورد، رنگ بنفش طیف رنگی وسیعی در انعکاس روشنایی اتاق دارد از طرفی چشمان ما برای دیدن اشیا مجبور است همین شعاع رنگی نور را جذب کند تا بتواند فضای اطرافش را به خوبی شناسایی کند. این چرخه نوری در تمامی محیط اتاق در جریان است و هیچ راهی برای عبور یا دفع آن به خاطر استفاده زیاد از رنگ بنفش وجود ندارد. از این رو چشمان تان پس از مقابله با این وضعیت نامناسب دچار خستگی شدید می شود و حالاتی چون سنگینی پلک ها و خواب آلودگی  را برای تان به ارمغان می آورد. تنها راه نجات از این بحران، کمک گرفتن از قانون همسان سازی، دیوارهای روبه روی هم است بدین صورت که می توانید رنگ مورد علاقه  خود را در سایه فضایی آرامش بخش به دست آورید و به کار ببندید.

قوانین همسان سازی دیوارهای روبه رو

1- برای متعادل سازی و خنثی کردن شدت طیف رنگی رنگ ها از رنگ سفید بهره ببرید.

2- به یاد داشته باشید فقط دیوارها باید به رنگ دلخواه تان مبدل شوند بقیه اجزا و اثاثیه منزل مثل درها، قاب پنجره ها، حریر پرده و ... باید به رنگ سفید انتخاب شود.

3- سعی نکنید پس از اجرای این قانون در تهیه لوازم و اثاثیه دیگر همانند کمدها از رنگ مورد علاقه تان برای هماهنگ کردن آن ها با دیوار استفاده کنید زیرا باعث می شود این روش هم قدرت خود را برای یاری رساندن به شما در ایجاد تعادل بین رنگ ها و مناسب ساختن شعاع نوری از دست بدهد.

4- چنان چه پس از اجرای همسان سازی دیوارهای روبه رو هنوز مشکلات تان برطرف نشده است دلیلش آن است که شدت و تندی رنگ موردنظرتان آن قدر بالاست که باید تنها یک طرف از دیوار را به آن رنگ درآورید.

5- کمتر پیش می آید طول و عرض دیوارها هم اندازه باشد. بنابراین دیوارهایی که در طول اتاق قرار گرفته است و حجم وسیعی را در اختیار دارد بهتر است به رنگ سفید باشد تا شرایط بهتری را برای تان ایجاد کند. دیواری که در آن پنجره تعبیه شده است و شما برای پوشش و زیبایی آن والان پرده را به رنگ بنفش انتخاب می کنید و همچنین دیوار روبه رویش باید به رنگ سفید درآید. هنگام نصب تابلوها، مجسمه ها و دیگر اشیای تزیینی دقت کنید از رنگ های مخالف دیوار انتخاب استفاده کنید.

مثلا دیوار به رنگ بنفش باید قاب ها و تزیینی های آن به رنگ سفید باشد و همین طور دیواری که سفید رنگ شده است تزیینی ها و مجسمه های آن به رنگ بنفش انتخاب شود. چنان چه روتختی و پارچه بالش های تان به رنگ بنفش است تخت تان را در سمتی از دیوار بگذارید که سفید است. اگر در ورودی اتاق جزو دیواری شده است که رنگ بنفش دارد حتما رنگ آن را به رنگ سفید تغییر دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha