شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 71794
سلامت نیوز : لاغری آرزوی خیلی‌هاست.  كسانی كه در رویاهای خود به الگوی ایده‌آل خود فكر می‌كنند همه به دنبال یك هدف هستند، خلاص شدن از شر چربی‌ها. این روزها راه و روش‌های مدرن و به روزی مثل لیزر لیپولیز،‌ اسلیو معده،‌ عمل بای‌پس و حلقه‌گذاری معده وجود دارد كه قرار است شما را به اندام ایده‌آل‌تان برساند. هر جراحی‌ای خطرهای خاص خودش را دارد معمولا باید به دنبال راه‌هایی باشیم كه خطر كمتری داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ برای لاغری نباید راه دور رفت. شاید همین كه تا آشپزخانه بروید كافی باشد. كافی است كه در یخچال را باز كنید و این گیاه كم استفاده را تحویل بگیرید. كرفس راه‌‌حلی است برای مشكل شما. پس این سبزی را از یخچال خانه‌تان كم نكنید. یادتان باشد با این كار هم سلامت‌تان را به خطر نمی‌اندازید هم آن را احیا می‌كنید و به اندام دلخواه‌تان می‌رسید. شما می‌توانید با نوشیدن یك لیوان آب كرفس یا خوردن دو ساقه آن چربی‌ها را بتراشید و دور بریزید.

معمولا كرفس در برنامه غذایی ما جایی ندارد. كرفس قبل از همه چیز برای سرماخوردگی مناسب است. ویتامین C  موجود در كرفس به جلوگیری از سرما خوردن در روزهای سرد زمستان كمك می كند. این ویتامین با بالا بردن سیستم ایمنی بدن بهترین انتخاب برای سالادهای زمستانه است. كرفس به دلیل داشتن فیبر و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم و ویتامین B  قبل از هر چیز به عنوان دارو شناخته می‌شود. برگ‌های كرفس منبع ویتامین E‌ هستند،‌ در حالی كه ساقه‌های آن منبع سرشاری از ویتامین‌های B1,B2 و B6، ویتامین C‌،‌ فولیك اسید،‌ كلسیم،‌ منیزیم، ‌آهن، ‌فسفر،‌ سدیم و آمینو اسیدهای ضروری است. باید بدانید كه سدیم موجود در كرفس با سدیم موجود در نمك طعام زمین تا آسمان فرق دارد چون سدیم موجود در كرفس قابل حل و طبیعی است. معمولا توصیه می‌شود خود كرفس در برنامه غذایی جا داده شود اما اگر خوردن آن برای شما سخت است و به فیبر موجود در آن نیازی ندارید می‌توانید از آب آن استفاده كنید. آب كرفس را هم می‌توانید به تنهایی مصرف كنید و هم می توانید با تركیب‌های هیجان‌انگیزی كه در ادامه آمده است، میل كنید.
 
‌ ضدسرطان

كرفس از بروز سرطان روده بزرگ و معده پیشگیری می‌كند. براساس یكی از تحقیقاتی كه در دانشگاه راجرز انجام شده است، كرفس شامل تركیباتی است كه از متاستاز سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌كند مثل ماده  acetylenics  كه مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود یا فونولیك اسید كه سد راه هورمون پروستاگلاندین می‌شود. در واقع هورمون پروستاگلاندین از بزرگ‌ترین علل رشد سلول‌های سرطانی است. كومارین هم از دیگر مواد مغذی موجود در كرفس است كه از تخریب سلول‌ها توسط رادیكال‌های آزاد جلوگیری می‌كند.
 
چری لایم

مواد لازم:

     كرفس: یك ساقه متوسط
      لیمو ترش: یك عدد
     آب آلبالو: یك فنجان
     یخ: 5 مكعب

روش تهیه:
 
 آب لیموترش را گرفته و هسته‌هایش را جدا كرده سپس یخ،‌ كرفس و آب آلبالو را درون پارچ میكسر بریزید و 30 ثانیه میكس كنید.

‌  ادرار را افزایش می‌دهد

زیاد شدن ادرار هم یكی از كارهایی است كه آب كرفس انجام می‌دهد. پتاسیم و سدیم موجود در آب كرفس تنظیم‌كننده‌های خوبی برای میزان مایعات داخل بدن هستند. آنها مایع‌های اضافی را از بدن خارج می‌كنند به همین دلیل با تنظیم كردن میزان مایع مورد نیاز بدن به سلامت و دفع سموم بدن كمك می‌كند.
 
سوپ كرفس

 مواد لازم برای 4 نفر:

     روغن مایع: 4 قاشق
     پیاز متوسط: یك عدد، ساطوری‌شده
     مغز كرفس: 800 گرم، ساطوری‌شده
     سیب‌زمینی: 200 گرم، نگینی‌شده
     آب مرغ: یك لیتر
     خامه صبحانه: نصف پیمانه (125 میلی‌لیتر)
     نمك و فلفل قرمز: به میزان لازم

‌   كلسترول را پایین می‌آورد

butyl phthalide ماده‌ای شیمیایی است كه كلسترول بد را كاهش می دهد و در ساقه‌های كرفس وجود دارد. كرفس با بالا بردن ترشح اسید صفرا كمك می‌كند تا كلسترول بد از بدن دفع شود. بنا به تحقیقات دانشگاه شیكاگو، ‌خوردن 2 ساقه كرفس در روز سطح كلسترول را تا 7 واحد كم می‌كند.
 
سالاد سفید

مواد لازم:

     مغز كرفس: یك عدد
     مغز كاهو: 2 عدد
     سیب‌زمینی استانبولی: 350 گرم
     پیازچه: 8 عدد
     خیارشور: 4 عدد
     مایونز: 4 قاشق غذاخوری
     لیموترش،نمك و فلفل: به مقدار لازم

روش تهیه:

مغز كرفس، كاهو، پیازچه و خیارشور را جدا و در قطعات كوچك و یك اندازه خرد كنید.  هر كدام از این مواد خردشده را به شكل یك ردیف كاملا جداگانه روی هم قرار دهید. دقت كنید كه در تهیه سالاد كرفس درست كردن سس یك مرحله مهم است. برای تهیه سس آن باید 4 قاشق مایونز را با لیموترش تازه، نمك و فلفل مخلوط كنید؛ به همین سادگی سس خوش‌طعم شما آماده می‌شود و فقط كافی است آن را روی سالاد بریزید.

‌ عمل هضم را آسان می‌كند

اگر به فیبر موجود در كرفس عادت ندارید و گوارش‌تان را دچار مشكل می‌كند،‌ گرفتن آب آن بهترین راه برای عقب نماندن از معجزه آن است. هنگام آبگیری مواد خاص موجود در فیبرهای كرفس خارج می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود كه آب كرفس ملین باشد و به برطرف شدن یبوست هم كمك كند. این ماده همین‌طور برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد.
 
آیس سلری

 مواد لازم برای 4 نفر:

      ساقه كرفس: 100 گرم
     آب گوجه‌فرنگی: یك فنجان پر
     آب پرتقال تازه: یك فنجان
     شكر: یك قاشق مرباخوری
     یخ: نصف لیوان

روش تهیه:

 برای درست كردن این اسموتی خوشمزه نیز باید از میكسر استفاده كنید،‌ مواد را درون پارچ میكسر ریخته و به مدت 30 ثانیه مخلوط كنید. با یك قاشق كوچك آن را تست كنید تا ا زخوشمزه شدن آن مطمئن شوید،‌ برای تزیین لیوان از گوجه‌فرنگی مینیاتوری (كوچك) و كرفس استفاده كنید تا از دیدن آن نیز لذت ببرید.

‌ بی‌خوابی را كم می‌كند

مواد معدنی و چربی‌های ضروری موجود در آب كرفس برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد و همین موضوع باعث می‌شود كه یكی از پیشنهادهای موثر زمان بی‌خوابی باشد. مقدار منیزیم بالایی كه در آب كرفس وجود دارد،‌ باعث احساس آرامش و در نتیجه خواب‌آلودگی می‌شود.
 
آب كرفس با لیمو

 مواد لازم برای 4 نفر:

     آب كرفس: 1 لیوان
     لیمو ترش: 2 عدد

روش تهیه:

 به‌راحتی فشار دادن نیمه یك لیموترش در لیوان آب كرفس‌تان را بیش از پیش سرشار از ویتامین C‌ كنید.

‌ لاغرتان می كند

نوشیدن یك لیوان آب كرفس طی یك روز باعث می‌شود كه كمتر هوس شیرینی‌جات به سرتان بزند. با خوردن همان یك لیوان آب كرفس احساس سیری به شما دست می‌دهد و اشتهایتان هم كمتر می‌شود.
 
سالاد كرفس با پیازچه

مواد لازم:

    مرغ پخته‌شده: 2 پیمانه
     ساقه كرفس خردشده: 2 پیمانه
      ذرت پخته‌شده: یك پیمانه
      خیارشور: 200 گرم
      پیازچه خردشده: یك پیمانه
      سس مایونز و ماست چکیده: از هر کدام دوسوم پیمانه
      نمك و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:  

  كرفس، خیارشور و پیازچه را حلقه‌ای خرد كرده، مرغ را مكعبی كوچك برش بزنید و ذرت را هم اضافه كنید. سس مایونز و ماست چكیده را با همه مواد مخلوط كرده، نمك و فلفل بزنید.

‌ التهاب را از بین می‌برد

پلی استیلین موجود در كرفس التهاب را برطرف می‌كند و درد را تسكین می‌دهد. این ماده در درمان آرتریت روماتوئید،‌ استئو آرتریت،‌ نقرس،‌ آسم و برونشیت موثر است. ماده مغذی دیگری هم به نام لتونین وجود دارد كه با مهار كردن علت التهاب مفصلی (TNF-alpha) خاصیت ضد التهابی خود را نشان می دهد. بهترین راه خوردن كرفس و حفظ خاصیت آن نوشیدن روزانه یك لیوان آب آن است.

میكس ویتامینه

مواد لازم :

    خیار: یك عدد (كوچك)
     تربچه: 2 عدد
     كاهو: 2 یا 3 برگ
     گلابی: یك عدد (بزرگ)
     ساقه كرفس: 2 عدد
     یخ: 5 یا 6 مكعب

روش تهیه:

خیار را به صورت عمودی برش داده،‌ به 4 قسمت تقسیم كنید و 3 قسمت آن را در پارچ میكسر ریخته. سپس همراه تربچه، گلابی و كرفس آن را میكس كنید. یخ‌ها را درون لیوان بریزید و نوشیدنی را داخل لیوان ریخته و با خیار و تربچه خردشده آن را تزیین كنید. سالاد را با نی بنوشید!

برای باروری بیشتر

آب كرفس نارسایی جنسی را برطرف می‌كند. این نوشیدنی با تحریك سیستم جنسی مثل یك دارو عمل می‌كند. تركیبات این نوشیدنی با تحت تاثیر قرار دادن هورمون ها سیستم را تقویت می كند.

سالاد مرغ و كرفس

مواد لازم برای 4 نفر:

     ‌ سینه مرغ: یك عدد، ‌آبپز
     مغز كرفس: 100 گرم
      برگ كرفس: 3 قاشق، ساطوری
      پیازچه: 5 عدد
      فلفل سبز تند: 2  عدد
      بادام پرك: 30 گرم
      بادام زمینی:‌  50 گرم، ‌چرخ‌كرده
      مایونز: 100گرم
      آبلیمو:  4 قاشق
      نمك و فلفل سیاه:  به میزان لازم

روش تهیه:

 سینه مرغ را از استخوان جدا كرده و خرد كنید،‌ سپس آن را به همراه همه مواد در یك كاسه بزرگ مخلوط كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنید. سالاد را حداقل یك ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها با هم مخلوط شود.

‌ سنگ كلیه را دفع می‌كند

آب كرفس یكی از بهترین دفع‌كننده‌های سموم بدن است. این نوشیدنی با زیاد كردن ادرار حتی می‌تواند سنگ كیسه صفرا را دفع كند. پس اگر سنگ كلیه یا صفرا دارید یا حتی در گذشته از آن رنج می‌بردید نوشیدن آب كرفس را در برنامه روزانه‌تان قرار بدهید. در این صورت شما می‌توانید از به وجود آمدن دوباره سنگ كلیه هم جلوگیری كنید.
 
سالاد رژیمی

مواد لازم:

    قارچ: ۴۰۰ گرم
     کنسرو نخودفرنگی:‌ یک قوطی
     گوجه‌فرنگی:‌ یک عدد
     ذرت:‌ ۱۰۰ گرم
     پیازچه:  ۲۰ عدد
     خیار:  یک عدد
     جعفری خردشده: 5 قاشق غذاخوری
     لیموترش: یک عدد
     کرفس: یک ساقه
     روغن زیتون، نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:

ابتدا قارچ و پیازچه را خرد کرده و با ذرت، نخودفرنگی و جعفری مخلوط می‌کنیم. سپس به آن کمی روغن زیتون، نمک و فلفل اضافه كرده و با گوجه‌فرنگی، خیار و ساقه کرفس تزیین می‌کنیم.

‌ فشار خون را پایین می‌آورد

اولین بار چینی‌ها خاصیت پایین آوردن فشار خون كرفس را تشخیص دادند. تحقیقاتی كه در نتیجه آنها مشخص شد مصرف روزانه آب كرفس به مدت یك هفته به صورت ناشتا می‌تواند به كاهش فشارخون كمك كند. وجود ماده‌ای به نام phtalides  باعث شل شدن ماهیچه‌های اطراف سرخرگ‌ها می‌شود و در نتیجه خون بیشتری از آنها عبور می‌كند. این اتفاق استرس را هم كاهش می‌دهد. جالب اینجاست كه خوردن زیاد آب كرفس فشار خون را نمی‌اندازد و فقط آن را به حد نرمال می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha