سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت از استقرار برنامه جامع ارتقای سلامت روان در کشور خبر داد.

دکتر عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، پیگیری استقرار برنامه جامع ارتقای سلامت روان در کشور را از اولویت‌های امسال وزارت بهداشت در بخش "روان" خواند و گفت: این برنامه سال گذشته به تصویب وزارت بهداشت رسید و عملیات استقرار آن شروع شد. امسال نیز ادامه استقرار این برنامه در سطح کشور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: پیگیری استقرار این برنامه از وظایفی است که بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شده و دانشگاه‌ها باید آن را دنبال کنند. البته بخش دیگری از آن نیز به همکاری‌های بین بخشی با سایر دستگاه‌ها مربوط می‌شود و باید با کمک سایر دستگاه‌ها، پروژه‌های بهداشت روان دنبال شوند.

ناصحی گفت: هدف از استقرار برنامه جامع ارتقای سلامت روان، پوشش بیشتر خدمات سلامت روان و تلاش در جهت کاهش ابتلا به این اختلالات است.

وی همچنین گروه هدف این برنامه را تمام مردم و بر مبنای توجه به مبحث "پیشگیری اولیه" عنوان کرد.

گفتنی است، بر اساس پیش از این وی با استناد به پیمایش ملی سلامت روان در جمعیت 15 تا 64 ساله کشور در زمستان 89 و بهار 90، شیوع کلی اختلالات روانپزشکی را 23.6 درصد اعلام کرده و گفته بود که این آمار در مقایسه با کشورهای دیگر آمار بالایی نیست و حتی نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha