سلامت نیوز : تحقیقات جدید محققان حاکی از آن است که استرس‌های زیادی که در هنگام فشارهای شغلی و انجام کارهای سخت رخ می دهد می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش فشار خون در مردها و یا افرادی که در محیط کار مورد حمایت قرار نمی گیرند، بیشتر دیده می‌شود.

شهناز باشتی افزود: در عرصه روان‌شناسی و روان‌پزشکی، استرس را حالتی از اضطراب می‌دانند که فرد موقعی آن را تجربه می‌کند که حوادث و مسئولیت‌ها، افزون بر آن مقداری است که او بتواند با آن ها کنار بیاید.

وی تصریح کرد: استرس نوعی آشفتگی جسمی و ذهنی است که با افزایش ضربان قلب، تنفس سریع، تعریق، احساس درد در قفسه سینه، احساس لرزش در اندام‌ ها و به ویژه در دست ‌ها، گرفتگی عضلات پشت و گردن، سردرد، سرگیجه، احساس خفگی، احساس تهوع و درد در ناحیه شکم، بی ‌قراری و احساس از دست دادن تعادل روانی همراه است.

وی با بیان این که همه استرس‌ها بد نیستند، گفت: بعضی استرس‌ها می‌توانند خوشایند و لذت ‌بخش باشند؛ مانند ازدواج، عاشق شدن، بچه‌ دار شدن، قبولی در کنکور، رفتن به مرخصی و تعطیلات که جزو حوادث مثبت زندگی به حساب می‌آیند.

باشتی ادامه داد: بر اساس تحقیقات مشخص شده که استرس‌ها می تواند در افراد مختلف منجر به ابتلا به بیماری قلبی، افسردگی و ایست قلبی شود، البته در این پژوهش محققان تحقیقات خود را بر روی تاثیر استرس های کاری بر روی فشار خون متمرکز کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش فشار خون در افراد یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای ایست و حمله قلبی است و بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند.

این کارشناس ابراز داشت: استرس یکی از عوامل ابتلا به بیماری فشار خون است و دلایل متعددی از جمله نداشتن رژیم غذایی مناسب و نوشیدن مشروبات الکلی، خوردن نمک و ورزش نکردن در طول روز، برای ابتلا به این بیماری وجود دارد. در عین حال کارشناسان معتقدند که فشارهای کاری اهمیت زیادی دارند زیرا که سیستم عصبی و قلبی افراد را دچار اختلال می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha