سلامت نیوز : مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: امیدواریم کمیته سیاستگذاری در بخش درمان جامع بیماران هموفیلی تشکیل شود تا مشکلات این بیماران را بررسی و به دولت پیشنهاد دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کوروش مالمیر در مراسم روز جهانی هموفیلی افزود: اگر در کنار هم باشیم و موازی کاری انجام نشود بهتر می‌توانیم در زمینه درمان بیماران هموفیلی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دارو یکی از دغدغه‌های همیشگی مبتلایان به هموفیلی بوده است، اظهار کرد: آمادگی داریم که در بخش توزیع داروهای بیماران هموفیلی مشارکت کنیم و با ایجاد پورتال توزیع دارو آن را مدیریت کنیم چرا که در سال گذشته در زمینه دارو آرامش نداشتیم.

مالمیر در ادامه گفت: اگر از میزان دارو اطلاع داشته باشیم می‌توان در زمینه توزیع صحیح دارو مشارکت کنیم. در سال جدید نیز نمی‌دانیم که میزان داروی موجود چقدر است.

وی افزود: در سال جاری قصد داریم با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور هماهنگی‌هایی را انجام دهیم تا فاصله‌ها را کم کنیم و به این ترتیب زمینه استفاده بهتر از خدمات را فراهم کنیم.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به آمار بیماران هموفیلی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با چند گانگی در زمینه آمار بیماران هموفیلی در کشور روبرو هستیم اما آمادگی داریم که تا انتهای سال 92 به این نقصان پایان دهیم.

مالمیر افزود: دفاتر کانون هموفیلی ایران در سرشماری بیماران هموفیلی فعال بودند و اگر آمارها یکی شود می‌توان بر اساس آمار واقعی برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به تولید فاکتور 7 در کشور اظهار کرد: امیدواریم که شرکت‌های تولید کننده همواره این دارو را تامین کنند چرا که تولید مقطعی فاکتور 7 موجب وارد شدن آسیب به سلامت بیماران می‌شود.

مالمیر در پایان گفت: اطلاعات درمانگاه درمان جامع بیماران هموفیلی در دسترس مسئولان است و ما از دولت نیز طلب مشارکت می‌کنیم و امیدواریم که کانون هموفیلی ایران را به عنوان بازوی همکار ببینند نه مکانی که مدام از آنها انتقاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha