دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7183

تحقیقات نشان می دهد ، کودکان با درک فضای متشنج در منزل دچار اضطراب شده و تحت تاثیر این امر حداقل 30 دقیقه دیرتر می خوابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، تحقیقات در دانشگاه ایالتی تورنتو نشان می دهد، حتی کودکان با دیدن رابطه خوب ظاهری میان والدین می توانند حس کنند که آنها از یکدیگر ناراضی هستند و این مورد باعث می شود که آنها عصبی تر، ناراحت تر و نگران تر باشند.

در سالهای اخیر تحقیقات بسیاری انجام شده و نتیجه اینکه تعامل و روابط والدین تاثیر مستقیمی بر روی کودکان و زندگی آنها دارد و در مواردی حتی خواب آنها را نیز مختل می کند.

در یکی از این تحقیقات به خواب کودکان پرداخته شد. بدین ترتیب که 54 کودک 8 تا 9 ساله مورد بررسی قرار گرفتند و در مورد خانواده هایشان با آنها و والدینشان مصاحبه هایی انجام شد.

نتیجه اینکه کودکانی که والدینشان حتی ناراحتی و دلخوریهای اندکی از یکدیگر داشتند حداقل 30 دقیقه دیرتر از بقیه به خواب می رفتند.

گرچه شاید به عقیده برخی افراد 30 دقیقه چندان قابل توجه نباشد ، اما اگر بین دو مرحله خواب باشد یعنی دقیقا درزمانی که خواب باید عمیق شود تا فرزندان استراحت کافی کنند تاثیرات عمیقی بر جسم و روح آنها بر جای می گذارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha