سلامت نیوز : غلامرضا خاتمی امروز در نشست خبری همایش سالانه انجمن روانپزشکان کودکان ایران و سی‌وچهارمین بزرگداشت استاد دکتر محمد قریب گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره، ارتقای سطح دانش همکاران و متخصصان اطفال و همچنین آشنایی همکاران جوان با ذخایر علمی کشور به خصوص استاد فقید دکتر محمد قریب است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: ما در طول سال‌هایی که در خدمت دکتر محمد قریب بودیم از نظر علمی و اخلاقی بهره‌های زیادی از وجود ایشان بردیم و امروز با عنوان قدرشناسی و ادای دین به این استاد حاذق، باتقوا و خدمتگزار به جامعه ایرانی به خصوص کودکان نیازمند، این همایش را برگزار می‌کنیم.

خاتمی افزود: در این همایش قرار است همکاران ما از سراسر کشور حضور داشته باشند و جلسات علمی با حضور اساتید با تجربه در رشته‌های مختلف برگزار ‌شود.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران ادامه داد: ما بیش از 12 رشته فوق تخصصی در اطفال داریم که اساتید همه‌ رشته‌ها در همایش حضور دارند و هر کدام تجربیات خود را در مورد بیماری‌های شایع رشته تخصصی خود بیان خواهند کرد.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران به مشکلات شایع دربچه‌ها اشاره داشت و گفت: در این همایش به مسائلی مثل تغذیه، سوءتغذیه، اسهال، دل‌درد، گوارش، سل، یبوست، تشنج و گرفتاری‌هایی که برای بچه‌ها مشکلات عدیده درست می‌کنند پرداخته خواهد شد.

فوق تخصص گوارش اطفال ادامه داد: ما در این کنگره بنا داریم تا به بیماری‌های شایع کودکان بپردازیم همان گونه که مرحوم دکتر قریب به بیماری‌های شایع کودکان توجه داشت و همواره می‌گفت پرداختن به یک بیماری شایع بهتر از پرداختن به یک بیماری نادر است چرا که بسیاری از کودکان با آن مواجه خواهند شد.

خاتمی ادامه داد: دکتر قریب معتقد بود برای اطفال نباید دارو تجویز کرد چرا که بسیاری از بیماری‌ها خودشان خوب می‌شود و در تجویز دارو باید حداکثر قناعت را کرد که خوشبختانه بسیاری از اساتید و متخصصان ما همین رویه را دنبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: ما به پزشکان و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که داروی زائد و اضافه به بچه‌ها ندهند.

خاتمی استفاده از مکمل‌های تقویتی را برای بچه‌ها از بدو تولد یعنی از 2 هفتگی با قطره A و D دانست و گفت: مصرف این قطره تا 6 ماهگی است و بعد از 6 ماه علاوه بر این قطره، قطره آهن نیز می‌بایست تا 2 سالگی استفاده شود.

این متخصص گوارش تأکید کرد: از 2 سال به بعد هیچ توصیه‌ای برای استفاده از مکمل‌ها نداریم و آنچه که کودک نیازمند آن است می‌بایست با غذا تأمین شود چرا که نیازی به استفاده از دارو و مواد اضافی ندارد.  

وی گفت: همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران در کتابخانه ملی از تاریخ 4 تا 7 اردیبهشت و به مدت 4 روز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha