سلامت نیوز :  دکتر ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کنگره ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی گفت: تقویت نیروی انسانی آزمایشگاه ها موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛  هم اکنون 4هزار و دویست آزمایشگاه در کشور داریم که توسط متخصصان اداره می شود این تربیت نیروی انسانی در دهه اخیر تقویت شده است.

وی گفت: برای مدیریت بهتر در عرصه علوم آزمایشگاهی باید سهم خود را از این بازار داشته باشیم که لازمه آن این است که در قبال واردات تجهیزات آزمایشگاهی موازنه برقرار شود. چنانکه سرمایه گذاری دولتی در حوزه تجهیزات پزشکی انجام شود می توانیم کسانیکه را که برای ما گرفتاری ایجاد کردند به تسلیم وادار کنیم.

ابوالقاسمی تصریح کرد: خدماتی باید ایجاد شود که برای تمامی مردم قابل دسترس باشد خدمات درمانی در دسترس در حوزه تجهیزات پزشکی به نحوی مطلوب گسترش یافته است و دیگر نیاز به این نیست که بیماران برای دسترسی به یک آزمایشگاه کیلومترها راه طی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: علاوه بر دسترس بودن تجهیزات آزمایشگاهی باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا برای مردم نیز قابل تهیه است و عزیزان می توانند از پس هزینه ها برآیند و امکان دریافت خدمت در آزمایشگاه تخصصی را دارند.

وی ادامه داد: در اغلب بیمارستان ها بودجه مناسب برای تست مولکولی وجود ندارد و بیمه نیز آنرا پوشش نمیدهد در این موارد باید از خیرین کمک بگیریم، حمایت خیرین فقط به ساختن مکان نیست امروزه علاوه بر ساختن، نگهداری و ارائه خدمات مهم تر است.

ابوالقاسمی افزود: تخت بیمارستانی می سازیم ولی در ارائه خدمات نقدینگی نداریم با تجمیع بخشی از کارها می توان فرصت استفاده از آنها را برای مردم فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: گرفتاری در خدمت رسانی و تعرفه آزمایشگاهی وجود دارد این مشکلات باید اصلاح شود تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم و آن طور نباشد که بیماران به دلیل هزینه بالای درمان از انجام آزمایش منصرف شوند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha