در حال حاضر، 10 هزار داروساز در کشور وجود دارد که این رقم نسبت به جمعیت 70 میلیونی کشور نسبتی مناسب است اما توزیع داروسازان در مناطق مختلف کشور توزیع عادلانه‌ای نیست.

دکتر « سید فرشاد حسینی شیرازی » معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت داروسازان در کشورمان گفت: در حال حاضر داروسازان بسیار خوبی در کشور وجود دارند که توسط اساتید متخصص در دانشگاه‌های برجسته کشور آموزش دیده‌اند.

دکتر حسینی شیرازی با اشاره به این که داروسازان کشورمان هم ردیف با داروسازان سایر کشورهای پیشرفته دنیا هستند، افزود: متاسفانه توزیع داروسازان در مناطق مختلف کشور توزیع مناسبی نیست.

وی خطاب به داروسازان از آنان خواست تا رابطه با مراجعان را به چشم یک رابطه تجاری نگاه نکنند بلکه هدف اصلی آنان کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی به بیماران باشد که در این زمینه فرهنگ سازی برای گسترش این باور در مردم نیز الزامی است.

رییس انجمن متخصصان علوم دارویی ایران در خصوص توزیع دارو در کشور گفت: در حال حاضر کشور ما از نظر توزیع سیستم دارویی در سطح کشورهای برتر جهان قرار دارد و همچنین از لحاظ سیستم مدیریتی و سیستم پخش دارو و بهره‌مندی از کارخانه‌های مدرن داروسازی در شرایط بسیار مطلوبی قرار داریم.

وی، فاکتورهای کاذب اجتماعی را عامل کمبود و در دسترس نبودن برخی از داروها در زمان‌های خاص عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha