یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 71866

قرار گرفتن مداوم در معرض دود سیگار و حشره‌کش‌ها باعث افزایش مشکلات و اختلالات خواب می‌شود و حتی می‌تواند باعث راه‌رفتن در زمان خواب و حرکات ناخودآگاه در این زمان شود.

آخرین دستاوردهای محققان سلامت
سلامت نیوز : همین چند روز پیش بود که محققان اعلام کردند، سیگار کشیدن، 85 درصد احتمال مرگ را بالا می‌برد. اما خیلی زود، تحقیق دیگری نشان داد، سیگار فقط به مرگ منجر نمی‌شود؛ بلکه باعث می‌شود بدخواب شوید و زندگی سختی داشته باشید. قرار گرفتن مداوم در معرض دود سیگار و حشره‌کش‌ها باعث افزایش مشکلات و اختلالات خواب می‌شود و حتی می‌تواند باعث راه‌رفتن در زمان خواب و حرکات ناخودآگاه در این زمان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خاورمیانه ؛ از نظر محققان چنین اتفاقاتی می‌توانند خطر پارکینسون و زوال عقل را هم بالا ببرند و سلامت افراد را به شکل جدی دچار مشکل کنند. از نظر محققان، حشره‌کش‌ها هم چنین تاثیرات مخربی را روی سلامت افراد و وضعیت خوابشان می‌گذارند. پس هنگام خواب، گاز حشره‌کش را در هوا پخش نکنید.

خوردن دنبه مجاز شد!

رژیم غذایی کم‌چربی هم بیماری قلبی می‌آورد

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای کم‌کردن وزن، سراغ رژیم‌های سرشار از پروتئین، ‌کم‌چربی و با کربوهیدرات پایین می‌روند، دست نگه دارید؛ محققان می‌گویند چنین رژیمی قلب شما را از پا در می‌آورد. خبرگزاری خاورمیانه، در این‌باره نوشته است که رژیم‌های سرشار از پروتئین، تنها برای کبد خطرساز نیستند، بلکه بیماری‌های قلبی را هم موجب می‌شوند. از نظر محققان، زنانی که سراغ این رژیم‌ها می‌روند، بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند. زیرا مشکلات قلبی بر اثر رژیم‌ها، در زنان 28درصد بیشتر از مردان است. البته همه افرادی که چنین رژیمی را می‌گیرند، دچار بیماری قلبی نمی‌شوند اما قبل از آنکه سراغ این دستورهای غذایی بروید، به این فکر کنید که شاید این بار شما به دلیل افراط در نخوردن چربی قربانی شوید.

خانه تمیز افسردگی می‌آورد

اگر شما هر روز خانه و وسایل‌تان را تمیز می‌کنید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. محققان می‌گویند کسانی که میل زیادی به تمیز کردن و استفاده از وسایل استریل شده دارند نه تنها به آسم و آلرژی مبتلا می‌شوند، بلکه احتمaالا از بیماری افسردگی هم رنج می‌برند.  به نوشته مجله نورو ساینس، مواد شیمیایی ای که در جریان این تمیزکاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند روی توانایی مغز تاثیر بگذارند و منجر به افسردگی شوند. از طرف دیگر، میل بیش از حد به تمیزی، افراد را آرام‌آرام به بیماری وسواس مبتلا می‌کند و خطر ابتلا به مشکلات روانی را در آنها افزایش می‌دهد.  از نظر محققان تماس با باکتری‌های مفید موجود در خاک باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شده و عامل موثر و مفیدی در بهبود روحیه افراد و کاهش علائم افسردگی است.

بعد از غذا مسواک نزنید

مسواک زدن بلافاصله بعد غذا، دندان‌ را از بین می‌برد

اگر می‌خواهید دندان‌های سالمی داشته باشید، تا نیم ساعت بعد از غذا، مسواک نزنید. محققان معتقدند مصرف مایع‌های اسیدی بعد از غذا به مینای دندان آسیب می‌رساند و مسواک زدن تا نیم ساعت بعد از غذا هم می‌تواند چنین تاثیر مخربی روی دندان‌ها بگذارد. به گزارش روزنامه تلگراف، مسواک زدن در این زمان باعث می‌شود که اسید موجود در مواد غذایی به سطح عمیق‌تر دندان‌ها راه پیدا کرده و خیلی زود دندان‌ها را می‌پوساند. محققان می‌گویند که نخ دندان، دهان‌شویه و مسواک، همگی برای سلامت دندان‌ها لازم هستند و افرادی که مستعد پوسیدگی دندان هستند یا کسانی که در دوره بارداری به سر می‌برند، باید با استفاده از همه آنها در ساعات بعد از غذا خوردن، سلامت دندان‌هایشان را تضمین کنند.

آلبوم عکس‌های خانوادگی به جای استامینوفن کدئین!

تصویر کسی که دوستش دارید، بدن شما را آرام می‌کند

حس دلبستگی فقط ذهن و روان شما را آرام نمی‌کند، بلکه می‌تواند شدیدترین دردها را هم از یاد‌تان ببرد. محققان می‌گویند چنین احساسی باعث می‌شود که حتی در اوج بیماری، دردهایتان را فراموش کنید. به گزارش واشنگتن پست، مغز افراد عاشق درد را مهار کرده و شدت آن را در فرد کمتر می‌کند. محققان درحالی به این نتیجه رسیده اند که روانپزشکان چند سال قبل تاثیر مثبت لمس کردن دست کسی که دوستش دارید را  در کاهش درد ثابت کرده بودند. آنها می‌گفتند اگر در لحظاتی که درد شدید دارید، دست محبوب‌تان را بگیرید و فشار دهید، درد شما به شکل خارق‌العاده‌ای کم می‌شود. پس عاشق شدن، تنها یک تجربه لذت‌بخش نیست، حسی است که اگر تا پایان عمر با شما باشد، می‌تواند آرامش را به جسمتان هم هدیه کند.

بچه را زود بخوابانید تا پروفسور شود

خواب خوب شما را موفق‌تر می‌کند

اگر به خواب بین روز باور ندارید، حتما مغز‌تان را خوب نمی‌شناسید. مغز شما با یک خواب کوتاه، اطلاعاتی را که در طول روز به دست آورده بایگانی می‌کند و باعث می‌شود آنها را بهتر به‌خاطر بسپارید و آنچه را در ذهن دارید خوب تحلیل کنید. البته هر نوع خوابی را نمی‌توانید به عنوان یک نیروی کمکی برای مغز به حساب بیاورید. زیرا محققان معتقدند کیفیت خواب هم در توانایی پردازشگری مغز شما تاثیرگذار است. به گزارش فارس، محققان ایالات‌متحده می‌گویند با خوابیدن، حافظه جدیدی در مغز شما تشکیل می‌شود و کمک می‌کند که توانمندی‌هایتان تقویت شود و چیزهای جدید را هم راحت‌تر یاد بگیرید. محققان درحالی این موضوع را ثابت کرده‌اند که بیش از 50 درصد آدم‌های جهان، خواب کافی ندارند و بررسی‌های آنها نشان داده است که خواب به موقع، آرام و کافی می‌تواند زندگی افراد را زیر و رو کند. پس اگر نمی‌خواهید که موفقیت‌تان قربانی کم‌خوابی‌تان شود، به‌زور مطالعه نكنید و پشت میز کار ننشینید.

قهوه هم می‌تواند شما را به فضا ببرد!

نوشیدن زیاد قهوه توهم می‌آورد

قهوه هزار و یک فایده برای سلامت دارد و می‌تواند خستگی یک روز پرکار را از تنتان بیرون کند، اما نوشیدن زیاد آن، ذهنتان را با مشکلاتی رو به رو می‌کند.متخصصان استرالیایی معتقدند این نوشیدنی پرطرفدار، می‌تواند شما را دچار توهم کند و ذهنتان را از واقعیت دور نگه دارد. سیدنی مورنینگ هرالد، ادعای دانشمندان در این زمینه را منتشر کرده ‌است. بر اساس این گزارش کافئین ماده‌‌ای است که معمولا در تولید داروهای سایکواکتیو (فعال‌کننده روان) استفاده می‌شود و کافئین موجود در قهوه به دلیل همین خاصیت باعث بروز توهم در مصرف کنندگانش می‌شود. البته قهوه تنها نوشیدنی‌ای نیست که ذهن شما را زیر و رو می‌کند. تمامی نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای، نوشابه و انرژی‌زا‌ها، چنین ماده‌ای را در خود دارند. از آنجا که مصرف بیش از حد‌ تمامی این نوشیدنی‌ها باعث بروز توهم می‌شوند، متخصصان توصیه می‌کنند که از مصرف مکرر و همزمان این مواد پرهیز کنید.

ترس از زایمان آن را طولانی‌تر می‌کند

استرس‌های دوران بارداری، تنها به سلامت جنین آسیب نمی‌زند، بلکه ترس از زایمان باعث طولانی‌تر شدن و سخت‌تر شدن آن هم می‌شود.

پژوهشگران معتقدند چنین ترسی، سطح هورمون آدرنالین را در بدن زنان بالاتر می‌برد و باعث می‌شود  که عضلات رحم منقبض شده و خروج نوزاد از آن دشوارتر شود. به نوشته روزنامه دیلی میل زنانی که ترس از زایمان دارند، معمولا هشت ساعت این درد را تحمل می‌کنند، درحالی که زنان آرام‌تر، ظرف شش ساعت و نیم فرزند‌شان را به دنیا می‌آورند.البته این استرس تنها زایمان طبیعی را سخت نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود که سزارینی‌ها هم بیشتر به بی‌حسی نیاز داشته باشند و عملشان را سخت‌تر می‌کند.

محققان می‌گویند تنها 5/7درصد زنانی که اولین‌بار زایمان می‌کنند از این اتفاق ترس دارند و معتقدند اگر با آرامش بیشتری آماده به دنیا آوردن فرزند‌تان شوید، هم فرزند سالم‌تری را به دنیا می‌آورید و هم کمتر درد می‌کشید. شاید ورزش‌های آرامش‌بخش در دوره بارداری هم بتواند به شما کمک کند.

آرتروزی‌ها خیال‌پردازی کنند

فکر مثبت از فیزیوتراپی هم موثرتر است

درباره تاثیر مغز روی بدن هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. محققان در آخرین تحقیقات‌شان دریافتند که آنچه در ذهن افراد می‌گذرد، حتی روی دردهای آرتروزی هم می‌تواند تاثیر بگذارد. ساینس دیلی در این مورد نوشته است که فعالیت ذهنی مثبت، می‌تواند دردهای مفصلی را کم کند و حتی از فیزیوتراپی هم تاثیرگذارتر باشد.

محققان در این بررسی، با کمک یک گوشی هدفون، افراد را در معرض موسیقی آرامی قرار دادند و حین پخش موسیقی، رایحه لیمو و عطر رز را هم همراه با نوری ملایم در فضا پخش کردند. آنها از افراد خواستند که به موسیقی گوش کنند و فکرهای مثبت را در ذهنشان بپرورانند و جالب اینجا بود که با این تمرین، درد 85 درصد افراد آرام گرفت.به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند که برای آرام کردن دردهای مفصلی و عضلانی، چشم‌هایتان را ببندید و کمی مثبت فکر کنید.

سرکه بالزامیک، سیب یا سرکه گلابی! کدام‌شان پرخاصیت‌تر است؟

سرکه بالزامیک!  این سرکه که هنوز جای خودش را در سفره ایرانی‌ها باز نکرده، هم می‌تواند عفونت‌های زنانه را برطرف کند و هم به دلیل «پلی‌فنولی» که در خود دارد، خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند مانع از ابتلای شما به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی- عروقی شود و می‌تواند تا حدودی از پیری جلوگیری کند. این نوع سرکه، به دلیل محیط اسیدی ای‌ که دارد، جذب کلسیم و آهن و هضم پروتئین را افزایش می‌دهد و برای افرادی که مشکل جذب آهن و کلسیم دارند به عنوان بهترین ماده غذایی به‌شمار می‌آید. این نوع سرکه، دوای درد دیابتی‌ها هم هست و می‌تواند کارکرد انسولین در بدن آنها را بالا ببرد و اگر 3 قاشق در روز از این سرکه تغذیه کنید، بسیاری از بیماری‌هایی که این روزها جزء ثابت زندگی شهری شده، به بدن شما راه پیدا نمی‌کند.

بادام، پسته‌ یا گردو! کدام‌شان از قلب دربرابر تنش محافظت می‌کند؟

پسته! اگر هر روز یك مشت مغز پسته بخورید، دیگر استرس نمی‌تواند به بدن و روانتان نفوذ کند. محققان معتقدند، مغز پسته فشار خون و ضربان قلب را در موقعیت‌های پرتنش و استرس‌زا پایین می‌آورد و باعث می‌شود فرد کمتر تحت تاثیر چنین لحظاتی قرار گیرد. استرس که پای ثابت زندگی این‌روزهاست، سراغ همه می‌آید، اما اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، این فشارها کمتر زندگی‌تان را مختل می‌کند. از نظر پژوهشگران، پسته‌خورها در سخت‌ترین شرایط هم فشار‌خون متعادلی دارند و این موضوع می‌تواند قلب آنها را برای همیشه سالم نگه‌دارد.

زنجبیل، دارچین یا برگ بو! کدام‌شان اشتهاآور است؟

برگ بو! این گیاه نه تنها اشتهاآور است بلکه در هضم غذا هم به شما کمک می‌کند و می‌تواند پوستی سالم را هم به شما هدیه کند. البته حجم زیادی از این طعم‌دهنده را در غذاهایتان نریزید و فقط سعی کنید هرهفته، مقداری از آن را مصرف کنید. عصاره برگ‌بو ضد درد است و برای ورم پاها، درد مفاصل، ضربه زدگی اندام‌ها، دررفتگی مفاصل، دهان باز کردن دمل، کورک پوست و درمان نیش حشرات به‌عنوان دارویی مفید محسوب می‌شود. اگر زیاد اهل خوردن ادویه نیستید اما می‌خواهید از خواص این برگ بهره‌ ببرید، آن را در انوع سس‌ها بریزید و اگر هم با ادویه‌ مشکلی ندارید، آن را چاشنی غذاهای گوشتی و دیگر خوراک‌هایتان کنید.

گیلاس، خرمالو یا توت‌فرنگی! کدام‌شان را هرقدر بخورید چاق نمی‌شوید؟

توت‌فرنگی! شاید بخواهید این میوه را به‌دلیل اشتها آور بودنش کنار بگذارید؛ اما خیالتان راحت باشد. حتی اگر رژیم لاغری دارید، می‌توانید هرقدر از این میوه که میل دارید مصرف کنید. توت‌فرنگی شما را خوش‌اشتها می‌کند اما ضد چاقی است. به گفته محققان بیش از 300 ماده موثر و مفید برای تندرستی انسان تاکنون در توت‌فرنگی شناسایی شده است و این میوه چند برابر لیموترش و پرتقال ویتامین C دارد. آنها معتقدند، قند توت‌فرنگی اشتهاآور و مفید برای سیستم گوارش است. سطح مخاط گوارش را پاک و تب‌بر و ضداسهال، التیام دهنده زخم‌ها، جمع‌کننده پوست است و سوخت‌وساز را تنظیم می‌کند.

مرکبات، سبزیجات یا میوه‌های تابستانی! كدام‌شان ضدآب‌مروارید است؟

مرکبات! این میوه‌ها منبع غنی ویتامین C هستند و به دلیل وجود این ویتامین می‌توانند مانع از ابتلای شما به آب مروارید شوند. پرتقال، انواع لیمو، گریپ‌فروت و... انواع مختلف مواد مغذی گیاهی و فیبر غذایی دارند و نه تنها سلامت و مقاومت بدن شما را بالا می‌برند، بلکه می‌توانند از چشم‌های شما هم مراقبت کنند. ویتامین C موجود در مرکبات به افزایش جذب آهن در بدن کمک می‌کند و به خصوص در افراد خام گیاه‌خوار باعث کاهش خطر ابتلا به کم‌خونی هم می‌شود. درست است که این فصل، فصل مرکبات نیست اما اگر می‌خواهید چشمان‌تان را بیمه کنید، بهتر است تا آنجا که می‌توانید در این فصل لیموترش مصرف کنید تا هم پوستی درخشان داشته باشید و هم چشمانی که خوب می‌بینند.

آب هندوانه، آب پرتقال یا شیر‌موز! کدام‌شان نشاط آوراست؟

آب هندوانه! آب این میوه که ضد سرطان هم هست، می‌تواند انرژی شما را بیشتر کند و غصه‌هایتان را از یاد‌تان ببرد. محققان می‌گویند این میوه، نشاط آور است و می‌تواند اثرات گرما‌زدگی را هم از بدنتان بیرون کند. در هر 100 گرم هندوانه، 12کیلوکالری وجود دارد و از آنجا که قند زیادی را در خود دارد و ادرارآور هم هست، بهتر است در مصرفش افراط نکنید. البته این میوه می‌تواند عضو همیشگی یخچال شما باشد زیرا سرشار از کلسیم و پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن، روی، نیکل، فلور است و می‌تواند علاوه بر شاد کردن شما، فواید زیادی را هم به جسمتان برساند؛ اما از آنجا که این میوه‌ صفرا را بسیار تحریک می‌کند نباید در یک وعده، مقدار زیادی از آن را نوش‌جان کنید.

جو، گردو یا زیتون! کدام‌شان چربی را پایین می‌آورد؟

جو! محققان این گیاه را در دسته داروهای طبیعی‌ای می‌دانند که می‌تواند چربی خون شما را پایین آورده و کلسترول بد را در بدنتان کمتر کند. آنها می‌گویند، با مصرف جو، کلسترول بد بیش از دوبرابر کاهش پیدا می‌کند و بدن شما چند پله به سلامت نزدیک‌تر می‌شود. پژوهشگران معتقدند، اگر می‌خواهید بدن سالمی داشته باشید، بهتر است مصرف برنج را کم کنید و غذاهای حاوی جو را جایگزین برنج کنید، زیرا جو هم مقدار زیادی ویتامین B در خود دارد و از آنجا که سرشار از پروتئین است، می‌تواند یک سوپ ساده را مثل یک غذای کامل پربار و پرخاصیت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha