یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 71884
سلامت نیوز : در حالی که دبیر انجمن روغن نباتی از حذف ارز مرجع برای واردات روغن به کشور خبر داده است، معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز در این زمینه اعلام کرد که افزایش قیمت روغن منتظر تأیید وزیر صنعت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ علیرضا رفیعی، معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، در خصوص افزایش قیمت روغن نباتی به دلیل حذف ارز مرجع گفت: ما در سازمان حمایت قیمت روغن نباتی را با ارز مرجع و ارز مبادله‌ای محاسبه و به بازرگانی داخلی اعلام کرده‌ایم. وی افزود: قیمت روغن نباتی تلفیقی از محاسبه قیمت روغن با ارز مرجع و ارز مبادله‌ای خواهد بود. معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت گفت: قیمت مصرف‌کننده روغن هنوز نهایی نشده است و قرار است، تا به تأیید وزیر صنعت برسد. رفیعی افزود: افزایش قیمت روغن در حدی خواهد بود که به خانواده‌ها فشار نیاید.

پیش از این حسن رادمرد معاون بازرگانی وزیر صنعت نیز از حذف ارز مرجع روغن و عرضه روغن با قیمت‌گذاری جدید از امروز خبر داده و از اول فروردین ماه قیمت روغن فله از 2750 به 3100 تومان در هر کیلوگرم و روغن با حلب 16 کیلویی نیز از 48 هزار تومان به 54 هزار تومان افزایش یافته بود. از سوی دیگر دبیر انجمن روغن نباتی درباره اینکه گفته می‌شود روغن از این پس با فرمول قیمت‌گذاری جدید عرضه خواهد شد و اینکه آیا فرمول جدید به معنای افزایش قیمت است؟ اظهار کرد: براساس تفاهم صورت‌گرفته بین انجمن روغن‌نباتی، معاونت بازرگانی داخلی و سازمان حمایت، قیمت انواع روغن از امروز با افزایش 40 درصدی عرضه خواهد شد. قاسم فلاحتی همچنین گفت: قیمت‌های جدید روز پنج شنبه گذشته تصویب و به انجمن روغن‌نباتی و سایر کارخانه‌های روغن‌نباتی ابلاغ شده است. این فعال بخش خصوصی پیش از اعلام افزایش 40 درصدی قیمت روغن نباتی گفته بود که قیمت این محصول بر مبنای ارز مبادله‌ای به صورت مرحله‌ای افزایش خواهد یافت و قیمت جدید روغن طوری تعیین خواهد شد که فشاری به مصرف کننده وارد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha