یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 71885
سلامت نیوز :معاون اول رییس جمهوری چند روز پیش در در مراسم افتتاح طرح پایش سلامت ایرانیان که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، پرستاری را جزو مشاغل سخت دانست و به این افراد وعده صاحب‌خانه شدن تا پایان دولت دهم را داد، این در حالی است که آمار دقیقی از تعداد پرستاران بدون مسکن وجود ندارد و مسئولان برای محقق شدن این وعده دست به کار آمارگیری از این جامعه شدند، این موضوع در حالی بیان می‌شود که تا پایان دولت چند ماهی بیشتر باقی نمانده است و به نظر می‌رسد وعده‌ محقق نشده دیگری به فهرست قول‌های دولت دهم افزوده ‌شود.

امان ازدست این دولت
به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ این روزها دیگر برای همه عادی شده است که یکی از نزدیکان دولت در همایش یا گردهمایی ای، در سخنرانی خود وعده‌ و قولی بدهد یا با افشاگری مدتی یک مسأله را سر زبان‌ها بیندازد. به تازگی معاون اول رییس جمهور با استفاده از تریبون یک همایش به پرستارها قول داد تا مرداد امسال همه کسانی را که خانه ندارند، صاحب‌خانه کند. همه با مشکلات پرستاری آشنا هستند، از شیفت‌های طولانی و شبانه گرفته تا مشکلات ریز و درشت مالی و وضعیت بیمه و ... سال‌هاست مسئولان وعده‌هایی برای رفع مشکل پرستاران می‌دهند که بسیاری از این وعده‌ها هنوز اجرایی نشده است، البته در این بین قول آقای معاون اول بیش از بقیه سر زبان‌ها افتاده است.

برخی مسئولان کمبود شدید تعداد پرستاران را عامل اصلی به وجود آمدن مشکلات برای این قشر از متولیان سلامت جامعه می‌دانند.البته به دنبال آزمون استخدامی وزارت بهداشت 23 هزار نفر در نظام درمانی کشور جذب شده‌اند اما هنوز به هدف حضور 2 پرستار برای هر تخت دست نیافته‌ایم و این رقم در دانشگاه‌های علوم پزشکی با وضعیت بهتر، یک پرستار برای هر 2 تخت است.

رییس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با «حمایت» در این باره می‌گوید: معاون اول رییس جمهور به پرستارانی که مسکن ندارند و دارای شرایط دریافت مسکن مهر هستند وعده داده است که تا پایان دولت دهم صاحب‌خانه می‌شوند که این امر مشمول همه پرستاران بدون خانه نمی‌شود.

«محمد میرزابیگی» با اشاره به اینکه منظور «رحیمی» از صاحب‌خانه شدن، اولویت قرار دادن این پرستاران برای واگذاری مسکن مهر به آنان است، بیان می‌کند: به هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری دستور داده شده تا پرستارانی راکه بدون مسکن هستند ، شناسایی کنندو آمار دقیق را در اختیار مسکن مهر قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان می‌کند: پرستارانی که شرایط دریافت مسکن مهر را دارند می‌توانند از طریق نام نویسی نیز در اولویت دریافت مسکن قرار گیرند. اما این درحالی است که ثبت نام از مسکن مهر در همه استان‌ها انجام شده و خانه‌های ساخته شده به افرادی که نام نویسی کرده‌اند می رسد.رییس سازمان نظام پرستاری همچنین با بیان اینکه تعداد پرستاران کشور کمتر از استاندارد است، بیان می‌کند: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی از زندگی این قشر به کار گرفته‌ایم.

بیشتر واحدهای مسکن مهر واگذار شده است
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «حمایت» درباره واگذاری مسکن مهر به پرستاران می‌گوید: اکثر مسکن‌های ساخته به افراد واگذار شده است و تنها قسمت‌هایی که از شهر دور و امکان رفت‌وآمد را مشکل می‌کند، هنوز باقی مانده است.«شهلا میرگلوی بیات» خاطرنشان می‌کند: اگر مسکن مهر به کسی واگذار شود نمی‌توان مجدد آن را به دیگری داد، اگر هم قرار برای احداث مسکن جدید باشد تا پایان دولت دهم زمان کمی مانده و در عمل این وعده محقق نشدنی است.

وی بیان می‌کند: بنده نمی‌دانم که آقای «رحیمی» بر اساس چه برنامه‌ای این موضوع را بیان کرده است که به پرستاران مسکن مهر واگذار می‌شود اما تا آنجا که ما مطلع هستیم یا باید مکان‌های دور افتاده یا مسکن‌های جدید را در اختیار پرستاران قرار دهد. او با تاکید بر اینکه بیشتر مسکن‌هایی که در مناطق شهری ساخته اند واگذار شده است، بیان می‌کند: این حرف معاون اول رییس جمهور در صورتی محقق می‌شود که داوطلبی برای دریافت وجود نداشته باشد.نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرستاران به واسطه شیفت‌های شبانه دچار خستگی و ناتوانی می‌شوند بنابراین باید تسهیلاتی برای این افراد در نظر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha