یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 71890

سلامت نیوز :  دبیر علمی پنجمین كنگره بین المللی طب تولید مثل استان یزد گفت: با پیشرفت علم ژنتیك در كشور به ویژه در این استان ، تشخیص ناباروری و بیماریها قبل از تولد جنین در حال بررسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ مهدی كلانتر در حاشیه برگزاری پنجمین كنگره طب تولید مثل در استان یزد گفت: علم ژنتیك و تولید مثل در ایران پا به پای كشورهای توسعه یافته در حال توسعه است و اكنون ایران از نظر متخصصان ورزیده و تكنیكهای پیشرفته از دنیا عقب نیست.

وی افزود: پیشگیری از به دنیا آمدن نوزادان معلول، مهمترین موضوع مد نظر متخصصان ژنتیك دنیا است و در استان یزد هم، متخصصان علم ژنتیك در پژوهشكده علوم تولید مثل استان یزد در حال بررسی و تحقیق بر گزینه ای هستند كه جنین تا قبل از تولد از معلولیت و بیماریها تشخیص داده شود و تا حدودی در این مركز نتیجه  گرفتیم ولی باید در آینده ای نزدیك به روشهای تشخیص قبل از تولد جنین برسیم.

یك سوم مقالات ارائه شده به این كنگره در رابطه با ژنتیك بوده است

این متخصص ژنتیك اضافه كرد: در پنجمین كنگره بین المللی طب تولید مثل استان یزد، یك سوم مقالات ارائه شده در رابطه با ژنتیك بوده و این نشان از رشد كشور در زمینه این علم دارد.

كلانتر اظهارداشت: علم ژنتیك باید پا به پای علوم تولید مثل رشد كند چرا كه تشخیص بیماریهای ناشی از ناباروری و بیماریهای ژنتیكی جنینی در این علوم ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی افزود: كوتاهی ما در قرون گذشته باعث ایجاد فاصله ای طولانی با دانش ژنتیك مدرن در ایران شده است اما خوشبختانه طی چند سال اخیر، محققان و پژوهشگران ایران به این علم توجهی دوباره داشته و پیشرفت های چشمگیری هم به دست آورده اند.

كارشناسان و متخصصان علم ژنتیك مركز ناباروری استان یزد در حال بررسی و تحقیق در زمینه تشخیص زود هنگام بیماری جنین قبل از تولد هستند كه در آینده ای نزدیك به نتیجه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha