یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 71894

سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت هلال احمر برای واردات دارو اظهار داشت:  از 3 سال اخیر تقریباً تمام ناوگان و تجهیزات جمعیت هلال احمر به روز شده ولی این روند در سال گذشته به دلیل مشکل در تبادلات بین بانکی کند شده است.

وی گفت: ما بر اساس ارزی که به ما اختصاص پیدا می‌کند داروهایمان را وارد می‌کنیم که تا کنون ارز مرجع بود که با وجود سخت تر شدن واردات، دارو را وارد می‌کردیم.

وی گفت: الان هم این روند ادامه دارد و با مبادله‌ای شدن قیمت ارز فقط قیمت دارو افزایش خواهد یافت، چرا که ما یک دستگاه مجری و تابع تصمیمات وزارت بهداشت و بانک مرکزی هستیم ولی مایلیم دارو با قیمت پائین‌تر به دست بیماران برسد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: قبلاً جمعیت هلال احمر با تجهیزات فرسوده و کمبود این اقلام مواجه بود ولی طی سه سال اخیر خیلی از مسائل جبران شد و نزدیک به 100درصد ناوگان تجهیزات نو شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند بازسازی ناوگان تجهیزات به دلیل تحریم‌ها کندتر شده است افزود: مشکل ما این نیست که به ما تجهیزات نمی‌فروشند بلکه امکان جابه‌جا کردن پول از طریق بانک‌ها فراهم نیست که آن را هم حل کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ورود تجهیزات جدید اداری را یکی از دیگر نکات کلیدی برای افزایش توان امدادگران برشمرد و گفت: قبلاً شاید تنها 17 دستگاه زنده‌یاب در اختیار جمعیت بود ولی اکنون بیش از 200 ست دستگاه زنده یاب وارد کشور شده و در حال برگزاری دوره‌های آموزشی آن هستیم تا این تجهیزات وارد سیستم امدادرسانی شود.

بهره‌برداری از بیمارستان توانبخشی نور افشار و مرکز درمان ناباروری مجتمع دارویی هلال خبر دیگری بود که فقیه به آن اشاره کرد و گفت: امیدواریم این 2 مرکز در هفته هلال احمر آغاز به کار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha