سلامت نیوز : رحیم سروری عصر امروز در آئین کلنگ‌زنی سه مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان زنجان با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در عرصه بهداشت استان زنجان اظهار داشت: اقدامات انجام شده در بهداشت و درمان به عمق روستاها کشانده شده و ثمرات قابل توجهی را برای مردم داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی از ارائه خدمت به 23 میلیون نفر در نظام ارجاع روستایی در سطح کشور خبر داد و افزود: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات هم در حال حاضر به بیش از 2 هزار پایگاه افزایش یافته است.

قائم مقاوم وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کاهش 20 درصدی مرگ و میر کودکان و مادران را از نتایج اجرای نظام ارجاع روستایی دانست و اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده در عرصه واکسیناسیون از دیگر نتایج عملیاتی شدن نظام ارجاع روستایی است.

وی با اشاره به مهار اغلب بیماری‌های واگیر و کشنده در سطح کشور تصریح کرد: بیماری‌های مانند مالاریا، سالک، اوریون، سرخک و سرخچه با انجام واکسیناسیون گسترده مهار شده است.

سروری واکسیناسیون انجام شده برای کنترل بیماری‌ها را در ایران جلوتر از برخی کشورهای اروپایی اعلام کرد و گفت: برخی کشورها از نظام ارجاع ایران الگو گرفته‌اند.

وی از برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای نظام ارجاع شهری در زنجان خبر داد و افزود: این نظام در 9 استان کشور از جمله زنجان عملیاتی خواهد شد.

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آئین کلنگ‌زنی سه مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان زنجان اضافه کرد: احداث این سه مرکز بهداشت از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان است.

وی زیر بنای طراحی شده برای هر یک از مراکز بهداشتی سه شهرک غرب، امیرکبیر و گلشهر کاظمیه را 486 متر مربع اعلام و تصریح کرد: پس از تکمیل این مراکز بهداشتی مجموعا 36 نفر در آنها مشغول به کار می‌شوند.

سروری اعتبار مراکز بهداشتی کلنگ‌زنی شده را به صورت جداگانه 650 میلیون تومان عنوان و اضافه کرد: این سه مرکز جمعیتی را در حدود 60 هزار نفر را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به تبدیل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تیپ یک تصریح کرد: این دانشگاه هم‌تراز دانشگاه‌های معتبری مانند تبریز و شیراز قرار شده است.

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خودکفا شدن دانشگاه علوم پزشکی را از مزایای تبدیل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تیپ یک عنوان کرد.

وی ادامه داد: مرکز بهداشتی کلنگ‌زنی شده در شهرک غرب برای پوشش بهداشتی دو شهرک الهیه و شهرک غرب احداث می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه مرکز بهداشتی کلنگ‌زنی شده در شهرک امیرکبیر برای پوشش بهداشتی مردم ساکن در شهرک‌های امیرکبیر، اندیشه و زیباشهر احداث می‌شود، افزود: مرکز بهداشتی گلشهر کاظمیه هم برای پوشش بهداشتی مردم ساکن در شهرک‌های گلشهر و پونک کلنگ‌زنی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha