سلامت نیوز : علی کائیدی در گفت‌وگو با فارس، افزود: پدیده زیرمیزی به دلیل اوضاع بی‌سر و سامان سلامت است و نشانگر این است که نظارتی بر این حوزه وجود ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه زیرمیزی پزشکان امروز مد شده است و هر که بگیرد می‌گویند مهارت بیشتری دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی‌گوییم تمام پزشکان زیرمیزی می‌گیرند چرا که قشر زحمتکشی داریم که به حق خود از سازمان‌های مربوطه قانع هستند اما تعدادی از پزشکان نیز وجه‌های اضافی از بیماران می‌گیرند.

کائیدی با تأکید بر اینکه باید فکر اساسی برای سلامت مردم کرد ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 20 ساله باید در بین 20 کشور منطقه اول شویم در حالی که در شاخص سلامت هم اکنون در رتبه 10 تا 22 هستیم.

وی با انتقاد نسبت به اینکه برنامه‌ریزی درستی در نظام سلامت وجود ندارد تصریح کرد: زیرمیزی پدیده‌ یکی، دو سال اخیر نیست بلکه به 30 سال پیش برمی‌گردد. به زمانی که برنامه‌ای قرار بود باشد تا پرداخت از جیب مردم کمتر شود اما هر چه جلوتر می‌رویم مشکل بیشتر می‌شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: پدیده زیرمیزی فقط در شهرهای بزرگ نیست بلکه در شهرهای کوچک نیز وجود دارد اما در تهران اپیدمی شده است و این به دلیل این است که پزشکان به بخش دولتی اعتماد ندارند و کارگزاران نیز کاری نکرده‌اند تا پزشکان به این بخش‌ها جلب شوند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: این موضوع را در کمیسیون بهداشت نیز پیگیری کرده‌ایم چرا که وجود 50 سوپر متخلف وجود دارد که گفتیم آنها را به تعزیرات معرفی کنند. هم سازمان نظام پزشکی وجود دارد و هم وزارت بهداشت می‌تواند نظارت کند تا سایر پزشکان حساب کار خود را بکنند.

کائیدی گفت: وزارت بهداشت قطعاً می‌داند چه پزشکانی سوپر متخلف هستند اگر مشکل قانونی برای برخورد وجود دارد مجلس آمادگی دارد تا موانع قانونی را رفع کند.

وی ادامه داد: البته اراده قوی در وزارت بهداشت برای برخورد با زیرمیزی وجود ندارد چرا که اگر بود اقدامی تاکنون انجام می‌گرفت و این در حالی است که مردم بیشترین ضرر را می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت و نظام پزشکی می‌توانند پروانه پزشکان متخلف را لغو کند چرا که بعد از انقلاب پزشکان و متخصصان زیادی تربیت شده‌اند. عده‌ای از این پزشکان متخلف به دلیل معروفیت در تهران و شهرستان‌ها اعتقاد دارند که همه بیماران برای آنها هستند.

کائیدی گفت: مجلس ضرب‌الاجل تعیین کرد اما نمی‌دانیم چه دستی در کار است و نمی‌گذارد با این افراد برخورد شود. این ضرب‌الاجل قبل از عید در مجلس بررسی شد و با معاون درمان وزارت بهداشت در میان گذاشته شد اما بعد از گذشت یک ماه در حد حرف باقی مانده است.

وی افزود: مردم خوبی داریم و باید به فکرشان باشیم و مجلس نیز باید قوی‌تر عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha